حقایق شگفت انگیز از سوئیس

حقایق شگفت انگیز از سوئیس

کشور سوئیس به فراوانی کوه‌های پر برف و شکلات خود معروف است، ولی درباره‌ی این کشور زیبای اروپایی، دانستنی‌های دیگری هم وجود دارد که اغلب مردم شاید درباره‌ی آنها اطلاعی نداشته باشند.
خارجی‌ها یک چهارم جمعیت سوئیس را تشکیل می‌دهند.
براساس قانون این کشور، سوئیس پایتخت رسمی ندارد. با این حال شهر « برن » عملا پایتخت سوئیس و مرکز اداری آن به شمار می‌رود.
حکومت سوئیس جمهوری است و قدرت اجرا در دستان شورای هفت نفره فدرال سوئیس است که توسط نمایندگان مجلس فدرال انتخاب می‌شوند.
در شهر برن سوئیس مجسمه عجیبی وجود دارد. مجسمه مردی که نوزادان شیرخواره را می‌خورد. این مجسمه از ۵۰۰ سال پیش در این شهر قرار داده شده است و هیچ کس نمی‌داند چرا ؟!
هر سال ۷ میلیون قطعه شکلات معروف تابلرون در شهر برن سوئیس تهیه وتولید می‌شود.
سوئیس ۲۰۸ کوه با ارتفاع بالغ بر ۳۰۰۰ متر و ۲۴ کوه با ارتفاعی بالغ بر ۴۰۰۰ متر دارد.
میانگین ارتکاب جرم و جنایت در کشور سوئیس به شکل قابل توجهی پایین است.
خدمت نظامی در سوئیس اجباری است و سن آن ۱۸ سالگی است و بر اساس آن همه شهروندان مرد در منزل خود سلاح گرم نگهداری می‌کنند تا در صورت احضار برای امور نظامی بتوانند از آن استفاده کرده و از کشور خود دفاع کنند.
سوئیس تنها کشوری در جهان است که دموکراسی مستقیم دارد. به این معنا که هر شهروندی امکان اعتراض به هر قانونی را دارد، و این امکان را دارد که درخواست اصلاح و تعدیل قانون را داشته باشد.
کشور سوئیس شکلات‌های قابل خوردن از جنس طلا تولید می‌کند.
تنها یک قسمت از چاقوی سوئیسی یا چاقوی ارتش سوئیس ( Swiss Army knife ) در این کشور ساخته نمی‌شود و آن هم ( درباز کن بطری ) چاقو است که در ژاپن ساخته می‌شود.
مقدار جریمه عبور و مرور در سوئیس بر پایه میزان در آمد شهروندان است. برای مثال چندی پیش یک مرد سوئیسی یک چهارم از در آمد یک میلیون دلاری خود را به عنوان جریمه پرداخت کرد.
در سال ۱۸۰۲ میلادی جنگ داخلی در سوئیس در گرفت، نکته عجیب این بود که درگیری‌ها با استفاده از شاخه درختان انجام می‌شد. زیرا همه اسلحه‌های متعلق به سوئیسی‌ها قبلا توسط ناپلئون بناپارت ضبط شده بود.
شکلات صادرات اصلی سوئیس است.
در سوئیس چهار زبان به عنوان زبان‌های رسمی شناخته می‌شوند و عبارت هستند از آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش.
حقایق شگفت انگیز از سوئیس
حقایق شگفت انگیز از سوئیس
حقایق شگفت انگیز از سوئیس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]