اگر یخ‌های زمین آب شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر یخ‌های زمین آب شود چه اتفاقی می‌افتد؟

یخ‌ها مساحت وسیعی از زمین را در بر می‌گیرند و بسیاری از مردم در شهرهای یخ زده و برفی در همه سال زندگی می‌کنند؛ مانند ساکنان قطب شمال و یا قطب جنوب، ولی اگر تمام یخ‌های سطح زمین آب شود چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد؟!
ذوب شدن یخ‌های زمین یک فرضیه است که به دلیل پدیده گرمایش جهانی و یا گرم شدن زمین مطرح می‌شود. پژوهشگران می‌گویند که ذوب یخ‌ها باعث افزایش سطح آب دریاها و بالا رفتن آن در حدود 70 متر خواهد شد و این امر خسارت‌های زیادی را به قاره‌ها و جزایر جهان وارد خواهد کرد؛ حتی ممکن است برخی جزیره‌ها و مناطق ساحلی کاملا زیر آب فرو بروند. برای مثال ایالت فلوریدای آمریکا به دلیل ذوب شدن یخ‌های سطح زمین و پدیده گرمایش جهانی در معرض فرو رفتن زیر آب خواهد بود.
مطالعات نشان می‌دهد که با کوچک شدن زیستگاه‌های یخی خرس‌های قطبی، بر اثر روند گرمایش زمین، این موجودات با گرسنگی شدید مواجه می‌شوند، زیرا نخواهند توانست خود را با غذاهایی که در زمین یافت می‌شود، تطبیق دهند. زمین شناسان آمریکا اعلام کردند بعید است خرس‌های قطبی بتوانند با خوردن گوزن کانادایی، تخم مرغ غاز و انواع توت‌های شمال، نجات یابند. سایه انقراض بر سر خرس‌های قطبی سنگینی می‌کند.
پژوهشگران همچنین مثال‌های دیگری از آمریکا می‌آورند، به گونه ای که گفته می‌شود بالا رفتن سطح آب به این روش، ساکنان شهر دیزنی را مجبور می‌کند تا کیلومترها به داخل عقب نشینی کنند.
کانادا از جمله دیگر مناطق متأثر از گرمایش جهانی خواهد بود، به طوری که شهر مونترال کانادا به دلیل اختلاف سطح ارتفاع اراضی فرو رفته در آب به چند جزیره کوچک تبدیل خواهد شد.
ذوب شدن یخ‌ها و پدیده گرمایش جهانی که بر اثر جنگل زدایی و سوزاندن سوخت‌های فسیلی روی می‌دهد تمام جهان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. به همین دلیل دانشمندان در جستجوی راه حلی برای حل مشکل گرم شدن کره‌ی زمین هستند.
اگر یخ‌های زمین آب شود چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر یخ‌های زمین آب شود چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر یخ‌های زمین آب شود چه اتفاقی می‌افتد؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]