معدن نمک ویلیچکا

معدن نمک ویلیچکا

این معدن در نزدیکی شهر «کراکوف» قرار داشته که یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک در حال کار جهان است. این معدن که از قرن سیزدهم میلادی تا سال 2007 به صورت مداوم در حال تولید نمک بوده بیش از 300 کیلومتر طول داشته و به لطف ده‌ها مجسمه و یک صومعه که در بدنه صخره‌های کوهستانی آن ایجاد شده یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور لهستان به شمار می‌رود. گردشگران می‌توانند مناطق مختلفی همچون اتاقی بزرگ با دیوارهای نمکی، دریاچه‌ای زیرزمینی و نمایشگاه‌هایی از تاریخ معدن نمک را در این مکان تماشا کنند.
گردشگران برای رسیدن به عمق 64 متری زیرزمین که بخش توریستی معدن در آن قرار دارد باید از طریق پلکانی چوبی و بسیار زیبا با 378 پله به عمق زمین برسند و پس از طی مسیر بازدید از طریق یک آسانسور از معدن خارج می‌شوند. البته باید متذکر شد که این بازدید به طور میانگین 5 /3 ساعت به طول می‌انجامد.
در بسیاری منابع از این معدن به نام کلیسای جامع زیرزمینی لهستان نیز یاد می‌شود. این معدن در طول حیات خود میزبان گردشگران متعددی بوده است. از مشهورترین بازدیدکنندگان این معدن می‌توان به نیکلاس کپرنیک (ستاره‌شناس مشهور)، وولفانگ گوته (فیلسوف) دیمیتری مندلیف (شیمیدان)، پاپ ژان پل دوم و بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا اشاره کرد.
معدن نمک ویلیچکا
معدن نمک ویلیچکا
معدن نمک ویلیچکا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]