شهر بین المللی هلند

شهر بین المللی هلند

لاهه شهری در غرب کشور هلند و پایتخت اداری آن کشور است.لاهه مرکز استان هلند جنوبی نیز هست.
نام این شهر در زبان فارسی از نام آن در زبان فرانسه (La Haye) گرفته شده است.
گردشگرانی که به لاهه سفر می‌کنند این شهر را یک کلان شهر پر جنب و جوش با زیبایی خیره کننده توصیف می‌کنند. بیش از 25 پارک عمومی در شهر وجود دارد و همچنین خیابان‌های پیچ در پیچ باریکی که معماری معاصر در آن‌ها به خوبی در کنار عمارت‌های قرن 17 جا خوش کرده است. اگر خواستید کمی استراحت کنید می‌توانید خود را به نوشیدن قهوه در کنار خیابانی مهمان کنید که از قرن 13 تاکنون محل عبور و مرور سیاستمداران و یا شوالیه‌های زمانه بوده است. اگر به هنر علاقه مند هستید از تماشای گالری‌ها و موزه‌هایی که با شاهکارهای هنری نقاشان مشهوری چون رامبراند و یوهانس ورمیر پر شده سیر نخواهید شد.
ساختمان‌های دولتی این شهر هر کدام یک شاهکار هنر معماری محسوب می‌شوند و 131 سازمان بین المللی که در این شهر فعال هستند، به نوعی لاهه را در تمام دنیا به آرامش و صلح مشهور کرده‌است‌‍. لاهه در یک جمله یک شهر با معماری جذاب، ساحلی دوست داشتنی و مجموعه‌های شگفت انگیز از موزه، گالری و پارک است که هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای غافلگیر می‌کند.
لاهه شهری ایده‌آل برای گذراندن یک هفته تعطیلات در تمام فصول سال است. تابستان‌ها اطراف ساحل گردشگران زیادی را می‌بینید که برای تفریح این شهر را برگزیده‌اند. با این وجود فرهنگ و آثار تاریخی غنی، لاهه را در تمام طول سال به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. بهار و پاییز هم به دلیل وجود شرایط آب و هوایی مناسب، بهترین زمان برای سفر به لاهه است. البته فراموش نکنید که همیشه همراه خود یک بارانی داشته‌باشید. زمستان لاهه آن قدر سخت نیست و مردم این شهر به ندرت شاهد بارش برف هستند.
گردش در لاهه بسیار آسان است. شما می‌توانید پای پیاده مناطق قدیمی شهر را بگردید و یا از شبکه تراموا و اتوبوس برای رفتن به مناطق دورتر استفاده کنید. برای گردش در شهر می‌توانید بلیت‌های تک سفره یا روزانه را انتخاب کنید. لاهه برخلاف بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از نظر جای پارک مشکل ندارد. بنابراین می‌توانید برای گردش در شهر از شرکت‌های معتبر اتومبیل کرایه کنید. دوچرخه سواری هم یکی دیگر از راه‌های گردش در شهر است. بسیاری از مسیرهای شهر برای دوچرخه سواران علامت گذاری شده اند. برای کرایه دوچرخه می‌توانید به ایستگاه راه‌آهن یا سایر ایستگاه‌های معتبر در شهر مراجعه کنید.
شهر بین المللی هلند
شهر بین المللی هلند
شهر بین المللی هلند
شهر بین المللی هلند

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]