چشمه ای عجیب در شمال ایران

چشمه ای عجیب در شمال ایران

چشمه عجیب دمکش در روستایی به نام فکجور، از توابع شهرستان رودسر قرار دارد.
– چشمه دمکش یکی از جاذبه‌های طبیعی کشورمان می‌باشد که رمز و راز خاصی را در دل خود جای داده است.
– آب این چشمه دارای خواص درمانی می‌باشد و برای درمان برخی بیماری‌ها مفید است.
– اطراف این چشمه فضای خوبی را برای برپایی یک پیک نیک دوستانه یا خانوادگی برایتان فراهم می‌کند.
چشمه دمکش | جلوه سحرانگیز طبیعت گیلان
در گوشه ای از این سرزمین پهناور و در زیر درخت کهنسالی از گونه افرا، گودال بزرگی قرار دارد که یکی از آثار تماشایی طبیعت به شمار می‌رود. دیدن این اثر تمامی معادلات ذهنتان را بر هم می‌ریزد و شما را به دنیای سوال برانگیز خود دعوت می‌کند.
چشمه دَمکِش یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های این منطقه می‌باشد که در یک ملک شخصی واقع شده و متعلق به خانواده مهدوی است. این چشمه و ویژگی هایش آن قدر در خور توجه هستند که در گذشته اندیشمندانی همچون شیخ بهایی و گردشگرانی مانند رابینو را به سوی خود کشانده است تا با اتراق در منطقه به بررسی ویژگی‌های چشمه بپردازند. همچنین خاص بودن این چشمه سبب شده تا نامش در فهرست آثار ملی ایران قرار گیرد.
چه رازی در چشمه دمکش نهفته است؟
آب این چشمه از گودال زیر درخت کهنسال به صورت گردابی خارج می‌شود و بر روی سنگ‌های سرخ در طبیعت جاری می‌گردد. همه چیز تا اینجا کاملا عادی به نظر می‌رسد اما باید بدانید که آبدهی این چشمه با چشمه‌های دیگری که تا به حال دیده اید بسیار متفاوت است و قطع و وصل می‌گردد. به این معنی که گاهی چندین ساعت و یا حتی چندین روز آبی در این چشمه مشاهده نمی‌شود و به یک باره چندین روز پر از آب می‌گردد.
برای فهمیدن زمان بالا آمدن آب کافیست در سکوت به صدا‌ها گوش بسپارید. در این حالت به راحتی می‌توان صدای جریان آب را شنید و با افزایش صدا از بالا آمدن آب چشمه خبردار شد.
هنوز هیچ کس نتوانسته دلیل این نوع آبدهی چشمه را کشف کند و این راز همچنان سر به مهر مانده است. البته این رمزآلود نیز باورها و افسانه هایی در میان مردم دارد. مثلا بسیاری می‌گویند یکی از نشانه‌های آمدن آب چشمه، وزیدن دو نسیم خنک به فاصله‌ی چند دقیقه است که از بالا آمدن آب و جاری شدن آن خبر می‌دهد.
چشمه ای عجیب در شمال ایران
چشمه ای عجیب در شمال ایران
چشمه ای عجیب در شمال ایران
چشمه ای عجیب در شمال ایران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]