جزیره افسانه‌ای در اسپانیا

جزیره افسانه‌ای در اسپانیا

جزیره ایبیزا در سواحل جنوب شرقی اسپانیا قرار دارد و بخشی از مجموعه جزایر بالئارس است. ایبیزا به همراه جزیره کنار خود فرمنترا جزایر کاج مجمع‌الجزایر غربی را تشکیل می‌دهند.
بیشترین طول این جزیره ۴۲ کیلومتر، بزرگ‌ترین شهر آن سانت آنتونی دی پورت مانی در ساحل غربی و سانتا ایلاریا دس ریو در جنوب شرقی این جزیره است. مانند دیگر جزایر بالئارس، صنعت اصلی در ایبیزا هم گردشگری است و به ویژه شهر ایبیزا و شهر سانت آنتونی دی پورت مانی به داشتن شب‌های سرزنده و پرانرژی معروف هستند. بیشتر سطح این جزیره با زمین‌های کشاورزی سرسبز و قهوه‌ای روشن پوشیده شده و در بعضی از آنها محصولاتی همچون گندم و زیتون کشت می‌شود و در برخی دیگر از زمین‌ها، درختان بومی مثل کاج رشد می‌کند.
خط ساحلی شمالی و جنوب غربی کوهستانی هستند و بلندترین قله در آنجا قله sa talia است که ۴۷۵ متر بالاتر از سطح دریا است و در منطقه جنوب غربی جزیره قرار دارد.
برخی از قسمت‌های جزیره و آب‌های ساحلی آن در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و فرصت‌هایی را برای صخره‌نوردان و اکوتوریسم به وجود آورده‌اند. این جزیره زیستگاه پرندگان متنوع و مارمولک‌ها است با این وجود هیچ جانور بزرگی ندارد.
برخی از تالاب‌های ایبیزا و فرمنترا به عنوان زیستگاه پرندگان آبزی و مهاجر شناسایی شده‌اند و در آنها پرندگان مهاجر از سایر کشورها دیده شده است.
ایبیزا جزیره‌ای صخره‌ای است و مساحت آن ۵۷۲.۵۶ کیلومتر مربع است که شش برابر کوچک‌تر از مایورکا است.
هوا در تابستان بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد و اغلب ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و در طول شب دما به ۲۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. در فصل زمستان که این جزیره گردشگر ندارد دمای هوا بین ۸ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد است و در آن معمولا هر ۱۰ سال یک بار برف می‌بارد.
در اطراف شهر ایبیزا جاذبه‌های سنتی زیادی هست که می‌توانید به آنها سر بزنید، پاراسیلینگ کنید و یا قایق بگیرید و در قایق به تماشای مناظر بکر اطراف جزیره مشغول شوید، در اطراف ایبیزا جزایر زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها هم بازدید کنید.
در شمال شهر به دیدن غارهای کان مارکا بروید در این غار دریاچه‌های زیرزمینی رنگارنگی دیده می‌شود.
اگر در ماه مه به ایبیزا بروید می‌توانید در فستیوال تئاتر خانوادگی شرکت کنید که در آنها تئاترهای خیابانی و نمایش‌های عروسکی برگزار می‌شود.
جزیره افسانه‌ای در اسپانیا
جزیره افسانه‌ای در اسپانیا
جزیره افسانه‌ای در اسپانیا
جزیره افسانه‌ای در اسپانیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]