تلفیق معماری اسلام و مسیحیت

تلفیق معماری اسلام و مسیحیت

قصر کارلوس پنجم، نمادی از حکومت کارلوس پنجم است و در نزدیکی قصر الحمرا واقع شده است. این قصر در حال حاضر یکی از میراث‌های تاریخی کشور اسپانیا به شمار می‌رود. هنگام سفر به اسپانیا و شهر گرانادا، خوب است از این قصر که نماد معماری اسپانیا است نیز دیدن کنید.
این قصر به معنای واقعی یک شاهکار معماری به شمار می‌رود و آن را نماد معماری اسپانیا می‌دانند. بنای مربعی با حیاط دایره ای شکل، چیزی نیست که همه جا و همیشه با آن مواجه باشیم. از بالا که به این قصر جالب توجه نگاه می‌کنیم یک مربع را می‌بینیم که در خود یک دایره را جای داده است. دایره، در واقع حیاط بناست و مربع اطراف آن خود بنا را تشکیل داده است. با این که ساختار این بنا هیچ گاه تکمیل نشد، اما همچنان سالانه افراد بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.
قصر کارلوس پنجم مثل آهنربا می‌ماند و افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این قصر از جمله نمونه‌های برجسته معماری اسپانیا در دوره رنسانس است. این بنای تاریخی، یک قصر، یک قلعه و یک دژ بزرگ و خوش ساخت است. طبقه همکف در حال حاضر موزه ملی Hispano است. در این موزه، مجموعه بزرگی از آثار بر جا مانده از موریش‌ها وجود دارد. این دوره، زمانی است که مسلمانان بر اسپانیا حکومت می‌کردند. در طبقه اول نیز موزه هنرهای زیبا قرار دارد. در موزه هنرهای زیبا، آثار هنرمندان گرانادا به نمایش گذاشته شده است.
در ضلع شرقی قصر کارلوس پنجم، کلیسای سانتا ماریا قرار دارد. این کلیسا بعد از فتح حکومت مسلمانان در محل مسجد الحمرا ساخته شده است.
قصر کارلوس پنجم به سبک خاصی ساخته شده است. ساختار آن مربعی به مساحت 63 متر مربع در 17 متر ارتفاع به همراه حیاطی به شکل دایره در داخل خود است. ساخت این بنا در سال 1526 میلادی آغاز شده است.
تلفیق معماری اسلام و مسیحیت
تلفیق معماری اسلام و مسیحیت
تلفیق معماری اسلام و مسیحیت

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]