رودخانه کلرادو

رودخانه کلرادو

این رودخانه از دو کشور مکزیک و آمریکا و از پنج ایالت یوتا، آریزونا، نوادا، کلرادو و کالیفرنیا عبور می‌کند و در زبان بومی سرخ‌پوستان منطقه، به این رودخانه «’Aha Kwahwat» می‌گویند.
این رودخانه ۲۳۰۰ کیلومتر طول داشته و به خلیج کالیفرنیا می‌ریزد که سرچشمه این رودخانه در ارتفاعات پارک ملی کوه راکی می‌باشد.
این رودخانه در جنوب غربی امریکا واقع است که محل حضور گردشگران و علاقه مندان به طبیعت دست نخورده‌ی آریزونا است .
در این میان پیچ نعل اسبی نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر با منظره ای چشم نواز قابل دیدن است که در ادامه‌ی آن گراند کانیون نیز توسط رودخانه کلرادو در شش میلیون سال پیش در حاشیه‌ی آن بوجود آمده‌است.
در دوران پیش از تاریخ، ساکنان بومی آمریکا این منطقه را با ساخت زیست‌گاه در دره و غارهای آن آباد کردند. گارسیا لوپر ده کاردناس از اسپانیا به‌عنوان نخستین اروپایی که دره بزرگ را دید شناخته می‌شود. او در سال ۱۵۴۰ میلادی (۹۱۸ یا ۹۱۹ خورشیدی) به آنجا رسید.
در سال 1540 میلادی، جهانگرد و کاوشگر اسپانیایی ( کورونادو) یک گروه اکتشافی را به این منطقه اعزام کرد. گفتنی است، منطقه گراند کنیون نخست توسط این گروه اروپایی کشف شد، اما دور افتادگی این دره عظیم موجب شد کا تا 300 سال پس از این رویداد، هیچ گروه یا فرد دیگری از جزئیات این منطقه طبیعی آگاه نشود. گرند کنیون تا پس از جنگ داخلی آمریکا زیاد شناخته نمی‌شد.
رودخانه کلرادو
رودخانه کلرادو
رودخانه کلرادو
رودخانه کلرادو

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]