راهنمای سفر به تایلند و کامبوج

راهنمای سفر به تایلند و کامبوج

تایلند در میان کشورهای آسیایی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهاست اما کامبوج کمتر به عنوان یک مقصد پرطرفدار شناخته می‌شود. با این حال، هر دوی آنها سواحل عالی و بی‌نظیر، مکان‌های تاریخی، جو به‌یادماندنی و شب‌های زیبایی دارد. با کمی برنامه‌ریزی، سفر به هر دوی این کشورها بسیار موفق و سرگرم‌کننده خواهد بود.
چیزهایی که لازم دارید:
کتابچه راهنمای سفر
وب‌سایت‌های خطوط هوایی
وقتی قصد سفر به تایلند و کامبوج را دارید قبل از هر چیز در مورد مقصدی که می‌خواهید بروید و مکان‌هایی که تصمیم دارید در این کشورها از آنها بازدید کنید حسابی تحقیق و بررسی نمایید. این کار به شما کمک می‌کند که در نهایت تصمیم بگیرید چه مدت زمانی می‌خواهید در آن کشورها بمانید و چه وقت باید سفر کنید. جاذبه گردشگری اصلی کامبوج مجموعه معابد انگکور وات یا Angkor Wat است. این معابد قدیمی یک مکان تاریخی و باستانی در حاشیه شهر سیِم ریپ به شمار می‌رود. سیهانوکویل ساحل شنی وسیعی دارد و پنوم پن نیز یکی دیگر از شهرها به سبک کلونی است که مغازه‌ها و رستوران‌های زیادی دارد. در تایلند، مقصد شما بر حسب اولویت شما خواهد بود و اینکه بخواهید به چیانگ مای سر بزنید، از سواحل و چشمه‌های آب گرم در جزایر پوکت و کو ساموئی دیدن کنید یا در کائولاک و کوفی‌فی طعم خوش آرامش را بچشید یا نه.
تصمیم بگیرید که چه زمانی می‌خواهید بروید و اینکه آب و هوای آن فصل چه تأثیری بر روی سفر شما خواهد داشت. بهترین زمان برای سفر به تایلند بین ماه‌های نوامبر و فوریه است که هوا به دلیل وزش بادهای موسمی شمال شرق خنک است. برای سفر به کامبوج بهترین ماه‌ها دسامبر و ژانویه است زیرا میزان رطوبت در این زمان به حداقل می‌رسد. همچنین، این زمان‌ها فصل اوج گردشگر و توریست محسوب می‌شود. اگر هم به دنبال بلیت‌های ارزان هستید در فصل بارانی سفر کنید؛ بین ماه‌های جولای تا اکتبر قیمت‌ها کاهش می‌یابد و کمی هم باران می‌بارد.
پرواز خود را انتخاب کنید. پرواز به بانکوک را انتخاب کنید زیرا انتخاب پرواز‌ها بیشتر و قیمت‌ها متنوع‌تر است. قبل از اینکه به کامبوج بروید از مقاصد مورد علاقه خود در تایلند حسابی دیدن کنید.
وسیله نقلیه خود از تایلند به کامبوج را انتخاب کنید. می‌توانید با هواپیما به یکی از دو فرودگاه بین‌المللی پنوم پن و سیم ریپ بروید یا از طریق یکی از ۶ مرز کامبوج با اتوبوس از تایلند به سمت این کشور بروید. پرطرفدارترین شیوه مسیر مرزی آرانی پراتِت/پویپت است. سفر زمینی به کامبوج هم ارزان‌تر تمام می‌شود و هم پر از ماچراجویی و گشت‌گذار است.
توصیه‌های پزشکی در مورد واکسیناسیون و مصونیت را در زمان سفر به تایلند و کامبوج را جدی بگیرید. حدود ۴ تا ۶ هفته قبل از سفر اقدامات پزشکی را الزامی را انجام دهید. مرکز کنترل و مبارزه با بیماری به شما توصیه می‌کند در مورد واکسن‌هایی نظیر سرخک، اوریون، سرخجه، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، واکسن فلج اطفال، هپاتیت A و B و حصبه بدن خود را ایمن کنید. بیمه سفر و بیمه خدمات درمانی را فراموش نکنید و حتماً اطمینان حاصل کنید بیمه شما اعتبار داشته باشد و آیا کشور مقصد در زمان سفر شما را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد یا نه.
ویزا بخرید. با آژانس هواپیمایی یا سفارت وضعیت ویزای تایلند را بررسی کنید. نیاز به داشتن ویزا برای ورود به تایلند گاه به گاه تغییر می‌کند. اما در سال ۲۰۱۰ ، اگر از طریق پرواز هوایی و به عنوان گردشگر به این کشور سفر می‌کردید تا ۳۰ روز می‌توانستید بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید. اگر هم از طریق مرز آرانی پراتت/پویپت سفر می‌کنید، در زمان رسیدن باید ویزای کامبوج بگیرید اما ویزاهای الکترونیک نیز در دسترس هستد که گزینه‌ای راحت و آسوده برای مرزهای شلوغ و بی‌نظم است.
چند نکته و هشدار
برای گشت زدن دور تا دور تایلند و لذت بردن از مناظر طبیعی این کشور از سیستم حمل و نقل عمومی ارزان، ایمن و فراگیری که تایلند دارد استفاده کنید.
سعی کنید به زبان این کشور بتوانید صحبت کنید. تایلندی و خمِر زبان‌های سختی هستند اما مردم تایلند تلاش شما را تحسین می‌کنند.
اگر از تایلند به کامبوج زمینی سفر می‌کنید، مراقب جیب‌برها و سارقان حرفه‌ای در مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها باشید.
سعی کنید از مسیرهای متداول و رایج در کامبوج و اطراف مرزها به سوی تایلند سفر کنید زیرا زمین معادن در این کشور یکی از خطرهای حال حاضر به شمار می‌رود.
راهنمای سفر به تایلند و کامبوج
راهنمای سفر به تایلند و کامبوج
راهنمای سفر به تایلند و کامبوج

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]