سفر مطمئن به زیباترین نقاط ایران و جهان با کلوت (بخش سوم)

سفر مطمئن به زیباترین نقاط ایران و جهان با کلوت (بخش سوم)

مازندران (مازیچال)
مازندران تاج سرسبزر جغرافیای ایران است که طبیعت و آب و هوای بی‌نظیری دارد. مازندران با طبیعت بی‌نظیر و آب و هوای معتدل خود در نوار ساحلی جنوب دریای خزر آرام گرفته است. این استان که در بخش طبیعت‌گردی، قطب گردشگری کشور به شمار می‌رود.
در منطقه کلاردشت مازندران، روستایی زیبا و دیدنی به نام مازیچال قرار دارد که به خاطر موقعیت و زیبایی شگفت انگیز آن یکی از مقاصد مهم گردشگران و طبیعت دوستان است. روستایی که مردمانی نیک سیرت و مهربان در آن زندگی می کنند. روستایی ییلاقی که ۵۰ تا ۶۰ خانوار از اواخر خرداد تا اوایل پاییز در این آن زندگی می کنند. آفتاب کلوت جز اولین شرکتهای برگزار کننده تور مازیچال می باشد.
سفر مطمئن به زیباترین نقاط ایران و جهان با کلوتگیلان (ماسال)
در دل جاذبه های سرسبز گیلان، شهری جا خوش کرده که به بهشت گم شده گیلان معروف است. شهری به نام ماسال که تماشای آن حتی برای کسانی که سالها در این منطقه زندگی کرده اند نیز جذابیت دارد.
ماسال به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل دارای جنگل ها، مراتع و ییلاق های باشکوهی است و به همین دلیل یکی از اصلی ترین مناطق گردشگری گیلان به شمار می رود. همچنین این شهر سرسبز جاذبه های تاریخی زیادی از جمله قلعه کول، شهرگاه، گورستان دوره اشکانیان در اسبه ریسه، دره خون و منطقه باستانی خندیله پشت در خود جای داده است.
سفر مطمئن به زیباترین نقاط ایران و جهان با کلوتسمنان (جنگل ابر)
طبیعت بکر و دست نخورده استان سمنان به تنهایی در شهرستانهای این استان نیز جالب توجه است، به طوریکه با سفر به شهر سمنان می توان تجربه دو آب و هوای متفاوت را با طی کمتر از 20 کیلومتر داشت. جنگل ابر پس از عبور از میان باغ‌های باصفای بسطام و تحت تأثیر قرار گرفتن در فضای عرفانی قطبین عالم عرفان بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی واقع شده است. این جنگل بر ورای رشته کوه‌های دوردست و در امتداد قله‌ی ۴ هزار متری شاهوار قرار دارد. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از شاخصه‌های این جنگل است.
سفر مطمئن به زیباترین نقاط ایران و جهان با کلوتیاسوج (دنا)
یاسوج به دلیل جاذبه های طبیعی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است. این شهر با زیبایی های چشم نواز همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنای شرقی قرار گرفته است. رشته کوه دنا یکی از بی نظیرترین رشته کوهای دیدنی است که یکی از خواستگاهای مهم ایل قشقائی است. تاریخ کهن این منطقه یکی دیگر از شگفتی های این سفر است. در سفر به یاسوج علاوه بر دنا می توانید به دریاچه کوه گل، منطقه حفاظت شده خاریدون، آبشار مارگون و شهر سی سخت نیز سر بزنید و از زیبایی های این مناطق دیدن نمایید.
سفر مطمئن به زیباترین نقاط ایران و جهان با کلوت (بخش سوم)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]