عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان

عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان

از اولین دغدغه‌های افرادی که به مسافرت و گردشگری می‌روند خرید سوغاتی است. علاوه بر هزینه ای که برای خرید سوغاتی می‌شود، "اینکه چی بیارم" از بزرگترین سوال هاست. در شهرها و کشورهای مختلف مراکز خرید فراوانی برای این کار وجود دارد. معمولا سوغاتی متناسب با شهری است که به آن سفر کرده اید. اما همیشه خرید سوغاتی به این راحتی و سادگی نیست. در برخی از مقاصد گردشگری کالاهای عجیبی به عنوان سوغاتی خریداری میشوند.برخی از این سوغاتی‌های عجیب را ببینیم:
1. آبنبات چوبی عقرب
حتما برای دوستانتان عجیب خواهد بود اگر به آنها بگویید در یکی از روستاهای ویتنام غذاهایی با عقرب تهیه می‌شده است ، شاید آنها باور نکنند که در برخی نقاط جهان حشرات هم بعنوان غذا خورده می‌شوند ! آبنبات چوبی عقرب یک نوع آبنبات چوبی مشهور در ویتنام است که بسیاری از گردشگران آن را بعنوان سوغاتی تهیه می‌کنند. هرچند شاید هیچگاه آن را امتحان نکنند !

2. تکه ای از آتشفشان
ایسلند کشور آتشفشان هاست. اگر به ایسلند رفتید و بوی سولفور آتشفشان‌های فعال آن را حس کردید می‌توانید این حس را با هدیه بردن تکه ای از آتشفشان با دوستانتان در میان بگذارید. در هاوایی و ایسلند می‌توانید در فروشگاههای خرید سوغاتی بطری‌های حاوی خاکستر آتشفشان را خریداری کنید.

3. هوای داخل قوطی
احتمالا از بودن در هوای دلپذیر بوداپست بسیار لذت برده اید ، چرا این هوا را با خود به خانه نبرید ! هوای داخل قوطی یکی دیگر از سوغاتی‌های عجیبیست که می‌توان در پاریس و بوداپست پیدا کرد.

4. قهوه کوپی لواک
کوپی لواک بعنوان گرانترین قهوه جهان شناخته شده است ، قهوه ای که در برخی نواحی آفریقا و آسیا نظیر فیلیپین تهیه می‌شود. این قهوه از مدفوع یک حیوان آسیایی به نام “زباد نخلی” تهیه می‌شود !

5. خاک منطقه ۵۱
بسیاری از افراد در کنار علامت هشدار منطقه ۵۱ رفته و عکس سلفی می‌گیرند ، اما افرادی که به این منطقه مشهور که میگویند محل سقوط یک سفینه فضایی بوده است می‌روند چه چیز برای دوستانشان هدیه می‌برند ؟ البته به غیر تصاویر سلفی که احتمالا آنها در شبکه‌های اجتماعی خواهند دید ! اما جالب است که بدانید در بطری‌های کوچک خاک این منطقه ریخته می‌شود و به فروش می‌رسد ، این قوطی‌های کوچک را می‌توان بعنوان سوغاتی تهیه کرد.‏
عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان
عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان
عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان
عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان
عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]