نکاتی که قبل از خرید چادر مسافرتی لازم است بدانید

نکاتی که قبل از خرید چادر مسافرتی لازم است بدانید

برای داشتن یک سفر رویایی و هیجان انگیز طبیعت گردی همراه داشتن چادر مسافرتی مناسب مبتواند لذت شما از طبیعت اطرافتان را چندین برابر کند. هنگامی که در پارکی اتراق کرده اید یا در کنار ساحل شب را با گوش سپردن یه صدای آب، لذت بخش و رویایی می کنید حتما متوجه خواهید شد انتخاب چادر مسافرتی به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز طبیعت گردی از اهمیت شایانی برخوردار است.
برای انتخاب این وسیله نکات مختلفی را باید مد نظر داشته باشید که در ادامه معیار های تاثیر گذار در انتخاب چادر و همچنین بهترین برندهای موجود در ایران و محل خریدشان را شرح می دهم تا شما با آگاهی کامل و بر اساس نیاز خود به انتخاب چادر بپردازید:

ظرفیت چادر مسافرتی
اولین معیار انتخاب ظرفیت چادر می باشد. این موضوع که شما به صورت میانگین با چند نفر به طبیعت گردی می روید و ترجیح می دهید چند نفر در یک چادر مستقر باشید به شما این قدرت انتخاب را می دهد که چادرهایی از 1 نفر تا 12 نفر انتخاب کنید.
در نظر داشته باشید ظرفیت چادر انتخابی باید یک نفر از تعداد افراد حاضر در آن بیشتر باشد، به عنوان مثال اگر شما یک گروه پنج نفره هستید باید چادر شش نفره خریداری کنید و دلیل آن مقدار وسایل افراد گروه می باشد که معمولا به اندازه یک نفر فضای شما را اشغال می کند. البته لازم به ذکر است که برخی چادرها فضایی اضافه مخصوص وسایل را تعبیه کرده اند. فروشگاه آنلاین تجهیزات سفر پرانا
نوع کاربری
دومین معیار مهم، مدل استفاده شما از چادر می باشد. باید در نظر داشته باشید که چادرها بر اساس استفاده شما در باران، برف، بادهای شدید، برپایی بر سطوح نا هموار و ... طراحی ها و ویژگی های متفاوتی دارند.
به طور مثال اگر بیشتر برنامه های شما به صورت طبیعت گردی سبک یا پیک نیک می باشد و شرایط خاصی مانند باد و باران برای برپایی چادر وجود ندارد می توانید از چادرهای اتوماتیک استفاده کرده که در کسری ثانیه برقرار می شوند و به راحتی قابل استفاده می شوند.
فروشگاه آنلاین تجهیزات سفر پرانا
جنس چادر مسافرتی
همان طور در بالا اشاره کردیم بر اساس مدل استفاده شما باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. از مهمترین آنها جنس چادر می باشد. چادرها با توجه به جنسشان ویژگی هایی مانند میزان تنفس، مقاومت در برابر آتش، ضد آب بودن و ... را در بر می گیرند.
به عنوان مثال یکی از مقاوم ترین جنس های چادر برای استفاده در شرایط خاص پلی اورتان بوده ،زیرا این نوع پارچه در برابر ساییدگی، پارگی و همچنین اشعه فرابنفش نیز مقاوم می باشد.
فروشگاه آنلاین تجهیزات سفر پرانا
وزن چادر
وزن چادر از دیگر شاخص هاییست که برای گروهی از طبیعت گردان مانند کوهنوردان، بکپکرها، هیچهایکرها و در کل تمام کسانی که مجبور به حمل تجهیزات کمپینگ در طول مسیر خود می باشند، بسیار حائز اهمیت می باشد. سبک بودن چادر مسافرتی ازین نظر اهمیت دارد که در هنگام حمل آن انرژی کمتری از شخص می گیرد که در مسیرهای طولانی بسیار به چشم می آید، زیرا این همنوردان و دوستداران طبیعت مسافتی زیادی را طی خواهند کرد تا به مقصد خود و یا قله مورد نظر برسند.
فروشگاه آنلاین تجهیزات سفر پرانا
تنفس و پنجره
وجود پنجره در چادرهای 3 فصل ویژگی مفیدیست که به استفاده کنندگان امکان تنفس بیشتری می دهد. در واقع اگر در روزهای آفتابی چادر خود را برقرار کنید، فضای داخل چادر در زیر نور خورشید گرم شده و وجود تعدادی پنجره باعث تعدیل دمای داخل چادر می شود. همچنین دو درب در طرفین برای دسترسی آسان تر نیز داشته باشد.
حتما دقت کنین چادر منتخب شما در درب ها و پنجره ها توری یا همان پشه بند نیز داشته باشد، زیرا در فصل گرما با باز کردن درب و پنجره چادر، امکان ورود پشه و حشرات در داخل چادر می باشد.
فروشگاه آنلاین تجهیزات سفر پرانا
برند
خوشبختانه در ایران تعدادی از برندهای معتبر در زمینه تولید چادر به صورت رسمی فعالیت می کنند. از جمله این برندها می توان به MSR، Ferrino، Black Diamond، Kovea و Oztrail اشاره کرد.
فروشگاه آنلاین تجهیزات سفر پرانا
قیمت انواع چادر مسافرتی
آخرین معیار قیمت می باشد که در واقع با توجه به انتخاب شما در مورد ویژگی های چادر ایده آل و برند مورد نظرتان در بازه ای بین 100 هزار تومان تا ده میلیون تومان می تواند متفاوت باشد. در زیر بازه قیمتی چادرها بر اساس برند را می توانید مشاهده کنید:
چادرهای فرینو - FERRRINO TENTS - : قیمت این چادر ها از ۵0۰٫۰۰۰ تومان تا 3٫0۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد.
چادرهای کووا - KOVEA TENTS :قیمت این چادر ها از ۱٫۵0۰٫۰۰۰ تومان تا 6٫00۰٫۰۰۰ تومان نیز می باشند.
چادرهای ازتریل - OZTRAIL TENTS : چادر های اوزتریل از قیمت 200٫۰۰۰ تومان تا ۲٫۰00٫۰۰۰ تومان نیز می باشد.
چادر های ام اس آر - MSR TENTS : قیمت این چادر ها ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان الی 2٫00۰٫۰۰۰ تومان نیز می باشد.
چادرهای اوت ول - OUTWELL TENTS : قیمت این چادر های دانمارکی از ۵0۰٫۰۰۰ تومان تا ۱٫5۰۰٫۰۰۰ تومان نیز می باشد


بهترین مکان برای خرید های اصل:
در نهایت تمامی این برند ها را می توانید در فروشگاه آنلاین پرانا پیدا کنید. این فروشگاه با ارسال رایگان، ضمانت اصل بودن کالا و ضمانت بازگشت 7 روزه کالا به خریداران محترم این اطمینان را می دهد که کالای دلخواه خود را با خیالی آسوده خریداری کنند .
نکاتی که قبل از خرید چادر مسافرتی لازم است بدانید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]