بی‌‏نظیرترین مکان‌‏های توریستی برای دوستداران شکلات

بی‌‏نظیرترین مکان‌‏های توریستی برای دوستداران شکلات

مردم به دلایل بسیاری اقدام به مسافرت می‌کنند. برخی از تاریخ لذت می‌برند، برای برخی هنر و بناهای تاریخی جاذبه دارد، بعضی‌‏ها به دنبال ماجراجویی و تماشای شگفتی‌های طبیعی هستند. اما برخی از گردشگران به مکان‌هایی سفر می‌کنند تا چیزهای خوشمزه بخورند.

تورهای شکلات برای دوستداران شکلات در سراسر جهان برگزار می‌شود.

در اینجا به معرفی برخی مکان‌ها می‌پردازیم که لازم است آنها را ببینید تا از طعم بهترین شکلات‌های جهان باخبر شده و همه‌ی اطلاعات لازمه درباره آن‌ها را یاد بگیرید.

اولین توقف ما مکانی است که شکلات درآنجا متولد شد.
اگر فکر می‌کنید که منظور ما سوئیس یا بلژیک است، سخت دراشتباه هستید. حتی به محل مورد نظر ما نزدیک هم نشدید. سفر ما از مکزیک آغاز می‌شود.

1. مکزیک:
اولین مصرف کنندگان شکلات، مایاهای باستان بودند. آنها دانه‌های مختلف را پرورش می‌دادند و برای درست کردن نوشیدنی آنها را با ادویه‌های مختلف و آب مخلوط می‌کردند، و یا با مخلوط‌کردن آن‌ها با لوبیا و ذرت، فرنی درست می‌‌کردند.

کلمه کاکائو از تلفظ کلمه “کاکو” توسط قوم مایان منشأ می‌گیرد.آن‌ها کاکائو را به‌عنوان هدیه‌ای برای خدایان و رهبران درنظر می‌گرفتند، و حتی به‌عنوان پول رایج مورد استفاده قرار می‌دادند. “مونته‌زوما”، حاکم مشهور “ازتک”، هرروز ۵۰ کوزه شکلات مصرف می‌کرده‌است.
شرکت “مایوردومو” یکی از تولیدکنندگان اصلی نوشیدنی شکلاتی در واهاکای امروزی در مکزیک است. این شرکت که در سال ۱۹۵۶ تحت‌عنوان یک حرفه خانوادگی آغاز به کار کرد، هم‌اکنون افتخار آن را دارد که محصولات تولیدی خود را به بسیاری از گردشگرانی عرضه کند که هرساله از این مکان دیدن می‌کنند.

2. آفریقا
بزرگترین برداشت کاکائو در آسیا صورت می‌گیرد که شامل کشورهای اندونزی و سریلانکا می‌شود، اما مواد خام باکیفیت، در آفریقا به‌‏عمل می‌آید، به‌ویژه در کشورهایی مثل نیجریه، غنا، کامرون و ساحل عاج.
کشور غنا روزی را به‌عنوان روز ملی شکلات و روز کاکائو، برگزار می‌کند که شعار آن این است : “با مصرف کاکائوی بیشتر، سلامتی خود را تضمین کنید.” کلمات “کاکائو” و “کوکوآ” قابل تبدیل هستند. کلمه “”کوکوآ” به احتمال زیاد از طریق یک اشتباه املایی انگلیسی در دوران استعمار بریتانیا برسر زبان‌ها افتاد.

3. پاناما
به سفر شیرین خود به “بوکاس دل تورو”، در پاناما همچنان ادامه می‌دهیم. گردشگران می‌توانند در اینجا با مردم بومی منطقه دادوستد کنند، و همه چیز در مورد شکلات را یاد بگیرند، از مزرعه کاکائو گرفته تا محصول نهایی پیشه‌وران. آنها همچنین می‌توانند طعم شکلات ارگانیک را نیز تجربه کنند.

4. اروپا
برخی گرشگران لازم است از نقاط دیگری در جهان غرب، به ویژه اروپا دیدن کنند : موزه شکلات در کلن، آلمان؛ و “ماسئو د لا سوکولاتا” در بارسلونای اسپانیا، که دارای جاذبه‌های بسیاری هستند؛ و در امریکا، دنیای شکلات “هِرشی” در پنسیلوانیا یکی از پرجاذبه‌ترین مکان‌های بزرگ توریستی است. این پارکِ موضوعی، از شکلات الهام گرفته‌‏است.

شرکت‌های آمریکایی مانند «مارس» (Mars) و «هرشی» (Hershey) میلیاردها دلار در سال از فروش شکلات درآمد دارند، با این حال نکته جالب اینجاست که با وجود توسعه دسترسی به صنعت شکلات در سطح جهانی، مزرعه داران و کارگران کاکائو در ساحل عاج از مصارف این دانه‌ها اطلاع ندارند. قیمت بالای شکلات در ساحل عاج نشان می‌دهد بیشتر افراد در این منطقه به آن دسترسی ندارند و نمی‌دانند این ماده چه طعمی دارد.

فرآیند تولید شکلات
شکلات محصولی است که به فرآیندهای زیادی برای تولید نیاز دارد. این فرآیند برداشت گیاه کوکا، تصفیه آن و تبدیلش به دانه‌های کاکائو و ارسال دانه‌های کاکائو به کارخانه تولید کننده را شامل است. در کارخانه نیز دانه‌های کاکائو تمیز و آسیاب می‌شوند.

این دانه‌ها سپس به دیگر کشورها صادر می‌شوند که به انواع محصولات شکلاتی تبدیل شوند. هزینه‌های صنعت تولید شکلات عبارتند از هزینه مواد اولیه، هزینه آب و انرژی و سوخت وسایل نقلیه و نیز حقوق کارگران. هزینه مواد اولیه از 595.6 میلیون دلار در سال 2004 به 901.6 میلیون دلار در سال 21012 رسیده و نرخ رشد سالانه آن میان سال‌های 2011 تا 2012، 5.3 درصد بوده است. در سال 2012 میزان حقوق کارگران به 82.3 میلیون دلار رسید، در حالی که هزینه انرژی و آب و سوخت 14.2 میلیون دلار بود.

بی‌‏نظیرترین مکان‌‏های توریستی برای دوستداران شکلات
بی‌‏نظیرترین مکان‌‏های توریستی برای دوستداران شکلات
بی‌‏نظیرترین مکان‌‏های توریستی برای دوستداران شکلات
بی‌‏نظیرترین مکان‌‏های توریستی برای دوستداران شکلات
بی‌‏نظیرترین مکان‌‏های توریستی برای دوستداران شکلات

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]