5 نکته سفر جاده ای با کودکان نوپا

5 نکته سفر جاده ای با کودکان نوپا

رزرو هتل های ایران

اگرچه سفر کردن به عنوان یکی از برترین تفریحات برای هر شخص به شمار می رود، اما برای افرادی که کودک خردسال دارند این تفریح لذت بخش اندکی با استرس و نگرانی همراه بوده و بعضا ممکن است به همین دلیل خانواده هایی که کودکان خردسال دارند برای چندین بار متوالی برنامه سفر خود را کنسل کرده و از آن صرف نظر کنند. حتی بسیاری از افراد نیز پس از برنامه ریزی قطعی برای سفر و رزرو هتل در شهر مقصد نیز، با اولین بهانه جویی های کودک خردسالشان از سفر صرف نظر کرده اند.

اما در دسته بندی انواع سفر، سفرهای جاده ای لذت های خاص و تجربیات منحصر به فردی را با خود به همراه دارد و حیف است تا به دلیل استرس ها و نگرانی های این نوع سفر، خانواده هایی که کودکان خردسال دارند خود را از این لذت ها محروم کنند، در عوض، استفاده از این 5 نکته کاربردی در سفرهای جاده ای همراه با کودکان توصیه می شود :
1. کودکان را درگیر کنید
قبل از حرکت، مقصد سفرتان را روی نقشه به کودکان نشان دهید. برای مثال اگر به کیش سفر می کنید، محل اقامت خود و فاصله آن تا دریا را برای کودکتان مشخص کنید. حتی بهتر آن است در زمان رزرو هتل در کیش نیز کودک را در کنار خود بنشانید و تصاویر هتل یا پارک بازی و امکانات مهیج آن را به او نشان دهید تا شاهد هیجان او باشد. برنامه های سفر و مکان های تفریحی که کودک به آن علاقه نشان می دهد همچون پارک دلفین ها و مانند آن را نیز با او در میان بگذارید.

رزرو هتل در کیش

2. چمدان را برای زمان حال بسته بندی کنید، نه آینده
همه چیزهایی را که کودک اکنون به آن احتیاج دارد در چمدان قرار دهید. آنها کوچک هستند و این یعنی در هر لحظه از سفر درون جاده به لباس، کفش، وسایل سرگرم کننده و دیگر لوازم ضروری احتیاج پیدا می کنند.
3. خوراکی های خوشمزه همراه داشته باشید.
اگر مسیر سفر جاده ای شما طولانی بوده و راه نیز یکنواخت و بدون جذابیت های طبیعی است قطعا باید امکانات سرگرمی کودک را بیش از پیش فراهم کنید. به عنوان مثال شما در مشهد سکونت داشته و قصد سفر به تهران را دارید. بعد از انجام اقدامات اولیه مانند رزرو هتل در تهران و جمع آوری وسایل ضروری برای مدت اقامتتان در این شهر، گام بعدی مجهز شدن برای یک سفر 10 تا 12 ساعته در جاده یکنواخت مشهد- تهران است به نحوی که کودک خسته نشده و بهانه جویی نکند. یکی از راه حل های کلیدی همراه داشتن خوراکی های کوچک و میان وعده های مورد علاقه کودک شماست.

رزرو هتل در تهران

4. در اسکایپ عضو شوید
و به خانواده تان نیز بگویید در اسکایپ ثبت نام کنند. اگر سفر جاده ای شما زمانبر است یک تماس تصویری با خاله یا مادربزرگ در اسکایپ، کودک شما را به وجد می آورد.
5. دستمال مرطوب دوست شماست
همیشه یک بسته دستمال مرطوب همراه داشته باشید. در بسیاری از سرویس های بهداشتی بین راهی دستمال ارائه نمی شود و در سفر جاده ای نیز امکان اینکه برای مسافتی طولانی به شیر آب دسترسی نداشته باشید بسیار است. بنابراین برای آنکه کودکتان را بعد از خوردن شکلات از دست و صورت چسبناکش رها کنید دستمال مرطوب به کمکتان خواهد آمد.

5 نکته سفر جاده ای با کودکان نوپا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]