آثار دیدنی و توریستی مشهد

آثار دیدنی و توریستی مشهد

آثار دیدنی و توریستی مشهد عظیم‌ترین و با شکوه‌ترین اماکن مذهبی ایران می‌باشد که حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در آن واقع شده است.
در این آثار دیدنی و توریستی مشهد، بهترین نوع معماری و هنر اسلامی متجلی شده و دارای ابینه مهم و بی نظیری می‌باشد که در آن دین و هنر اسلامی متجلی شده و دارای ابنیه مهم و بی نظیری می‌باشد که در آن دین و هنر اسلامی پیوند زده شده است.

موزه آستان قدس،موزه قرآن،موزه تمبر،موزه باغ ملک آباد،پارک ملت،کوه سنگی،پارک وکیل آباد،خواجه مراد،خواجه ربیع،خواجه ابا صلت،گنبد خشتی،گنبد سبز،آرامگاه فردوسی(طوس)،طرقبه،بند گلستان،شاندیز،غار مغان،آرامگاه نادری و موزه آن و چشمه گیلاس از نقاط مهم آثار دیدنی و توریستی مشهد و اطراف آن می‌باشد.

Mausoleum of Ferdowsi
Mausoleum of Ferdowsi
مقبره فردوس در طوس
یکی از شهر‌های کهن و باستانی خراسان شهر طوس بوده که در شمال غربی مشهد واقع است.آرامگاه فردوسی شاعر نامی ایران در شهر طوس،در باغی پر از گل و مصفا جای دارد.

سوغات و مراکز خرید در مشهد
بازار‌های قدیمی،سنتی و سرپوشیده شهر مشهد که خود بخشی از تجارت و اقتصاد استان را به خود اختصاص داده است در نقاط مرکزی شهر مشهد پراکنده می‌باشند.

علاوه بر آن بزرگترین مرکز خرید مسافرین در بازار جدید رضا متمرکز شده است.

Turquoise-ring-ring
سنگ انگشتری فیروزه
سنگ انگشتری فیروزه در نیشابور،یکی از مهمترین و با ارزشترین معادن این شهرستان می‌باشد که از سوغات مهم مشهد بشمار می‌رود .

طرح و تهیه نقشه‌های قالی جهت بافت به کارگاه قالیبافی آماده می‌شود

نقشه‌های قالی مشهد
Design-and-production-of-carpet-maps-in-Mashhad
یکی دیگر از صنایع دستی مهم که در مشهد و اطراف آن تولید می‌گردد،انواع کلاه‌های الوان است.

آن کالاهای گوناگونی از صنایع دستی و محلی و هنری خراسان مانند:فیروزه،انگشتری طلا،عطر،زعفران،نبات،پوستین،گلدوزی،کفش و غیره عرضه می‌شود.

همچنین مجتمع تجارتی زیست خاور در اول خیابان دکتر شریعتی مشهد،یکی از مراکز مهم تجاری شرق ایران و همچنین از آثار دیدنی و توریستی مشهد می‌باشد.

پوستین دوزی مشهد
پوستین دوزی مشهد




بیشترین مقدار تولید پوستین دوزی در اطراف مشهد انجام می‌پذیردو سالیانه مقادیر زیادی به خارج از کشور صادر می‌شود.

تولید زعفران در مشهد

Mashhad-saffron
زعفران مشهد
رتبه اول جهان در خصوص کشت و تولید زعفران به استان خراسان تعلق دارد که سالیانه بیش از ۵۰ تن زعفران در این استان برداشت می‌شود.



[برای رزرو بلیط هواپیما،رزرو تور،تور مشهد ایجا کلیک کنید]

نیما ناصری

نیما ناصری پنجشنبه 21 دی 96 - 12:54

www.safarbekheir.ir">تور مشهد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]