احیای دریاچه ارومیه توسط ژاپنی ها

احیای دریاچه ارومیه توسط ژاپنی ها

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) از اجرایی شدن برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، با حمایت مالی دولت ژاپن و با همکاری ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد. به‌گزارش دفتر نمایندگی فائو در ایران، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد از بررسی پروژه احیای دریاچه ارومیه، کم‌آبی و کشاورزی پایدار ایران توسط گروهی از کارشناسان بین‌المللی در حوزه نظام‌های اجتماعی- اکولوژیکی خبر داد.

پروژه فائو اهمیت ویژه‌ای برای اصلاحات مدیریتی، نهادی و سیاست‌گذاری در فرآیند احیای دریاچه ارومیه قائل است، اصلاحاتی که ذی‌نفعان محلی را قادر می‌سازد پذیرای روش‌های پایدار و فعالیت‌های درآمدزای جایگزین باشند تا فشار بر محصولات پرمصرف آبی کاهش یابد و به احیای دریاچه کمک شود. شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کردند که در آینده پیشنهادهای بیشتری درباره اجرای بهینه چارچوب نظام‌های اجتماعی- اکولوژیکی تحت پروژه احیای دریاچه ارومیه ارائه شود. تدوین یک گزارش ویژه پایانی نیز از دیگر موارد مورد توافق در کارگاه بود.

منبع: دنیای اقتصاد
احیای دریاچه ارومیه توسط ژاپنی ها
احیای دریاچه ارومیه توسط ژاپنی ها
احیای دریاچه ارومیه توسط ژاپنی ها

بازرگان حسن زاده

بازرگان حسن زاده چهارشنبه 9 اسفند 96 - 15:16

با توجه به احیای دوباره دریاچه ارومیه گردشگران می‌توانند با سایر جاذبه‌های طبیعت گردی ارومیه علی الخصوص دریاچه ارومیه با https://tourgardesh.com در تور طبیعت گردی ارومیه همسفر شوند.

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]