ده مکانی که در سفر به گرگان باید دید ؟

ده مکانی که در سفر به گرگان باید دید ؟

گرگان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی با طی مسافت کوتاهی شما به جنگل دریا کوهستان دشت تالاب و حتی بیابان در قسمت شمالی ان دست خواهید یافت که نقطه تمایز ان از سایر شهرهای شمالی می‌باشد. حال عازم سفر به گرگان شده اید و هیچ چیز بهتر از خلاصه مکان هایی که حتما باید در این منطقه دید به کار نمی‌اید . بنابراین درزیر به معرفی این مکان‌ها می‌پردازیم :

۱ – جنگل ناهارخوران که معروفترین منطقه توریستی شهر گرگان می‌باشد و با چشم اندازهای جنگلی زیبا و مسیرهای دسترسی مناسب از جمله مکان هایی که همه در سفر به گرگان از ان بازدید خواهند کرد.

۲-جنگل النگ دره در انتهای شهرک سروش جنگل گرگان که به دلیل انبوهی جنگل که کل مسیر ان با چتری از درختان پوشیده شده و راه اسفالته و اماکن مناسب کمپینگ ان را به پارک نمونه شمال کشور تبدیل کرده است.در این جنگل پیاده روی در طول مسیر و گوش دادن به صدای پرندگان را از دست ندهید.

۳-روستای زیارت که در ادامه مسیر جنگل ناهارخوران قرار دارد به دلیل بافت سنتی و چشم اندازهای جنگلی و کوهستانی ان یکی از زیباترین روستاهای منطقه می‌باشد . هم چنین در سفر به این روستا قدم زدن دربافت سنتی و خانه‌های پلکانی چوبی ان و بازدید از استخر اب گرم و ابشار زیارت را از دست ندهید.

۴-دریاچه توشن که به طور کامل با درختان جنگلی احاطه شده و منظره بسیاری بدیعی در کمربندی غربی شهر گرگان بوجود اورده است و پاتوقی برای عصرانه درهمه فصول سال می‌باشد.

۵-تپه هزارپیچ که در ورودی غربی گرگان جای گرفته و در شب هنگام شما تجربه تماشای شهر از بام گرگان را خواهید یافت . در سفر به این منطقه تجربه پرواز با گلایدر را از دست ندهید.

۶-خانه‌های قدیمی گرگان که در بافت سنتی ان قرار گرفته و گرگان را پس از اصفهان ویزد در رتبه سوم وسیع‌ترین بافت تاریخی ایران جای داده است. در سفر به بافت سنتی بازدید از خانه‌های تاریخی امیرلطیفی و باقری‌ها و تقوی‌ها و امامزاده نور و مسجد جامع را از دست ندهید.

۷-جنگل توسکستان که یکی از زیباترین جنگل‌های هیرکانی در منطقه گرگان می‌باشد و در عبور از ان در فاصله ای کمتر از نیم ساعت شما به بالای ابرها خواهید رسید و به مراتع سرسبز پوشیده از گل‌های شقایق در فصل بهار دسترسی پیدا خواهید کرد.

۸-ابشار باران کوه که در دل جنگل‌های انبوه شصت کلا گرگان قرار گرفته و با پیاده روی ۲ ساعته به ابشاری خزه ای و بسیار خاص خواهید رسید که اب چشمه به صورت قطره ای از بالای ان به پایین می‌چکد.

۹-منطقه حفاظت شده جهان نما که یکی از زیباترین ییلاقات شمال کشور می‌باشد و شما با پیاده روی ۴ ساعته از جنگل‌های گرگان به این منطقه دسترسی پیدا خواهید کرد . هر چند مسیر ماشین رو نیز از شهر کردکوی به این منطقه وجود دارد.دشت جهان نما بر فراز ابرها مملو از گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری می‌باشد . اسمان‌های پرستاره‌ی ان فراموش نشدنی است.

۱۰-بازار تاریخی نعلبندان که از قدیمی‌ترین بازارهای شمال کشور بوده و در بازدید ان همچنان حال و هوای دستفروشان و میوه و سبزیجات تازه و کوچه پس کوچه‌های باریک ان را تجربه خواهید کرد.در بازدید از این منطقه ناهار در رستوران قدیمی در دل بازار را از دست ندهید.
جهت اشنایی با اماکن دیدنی گرگان و گلستان سری به سایت گرگان تماشا بزنید :
http://www.gorgantamasha.ir
ده مکانی که در سفر به گرگان باید دید ؟
ده مکانی که در سفر به گرگان باید دید ؟
ده مکانی که در سفر به گرگان باید دید ؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]