ورود نخستین قطار گردشگری داخلی به زاهدان

ورود نخستین قطار گردشگری داخلی به زاهدان

نخستین قطار گردشگری داخلی متشکل از اعضای انجمن صنفی راهنمای گردشگری، مدیران برخی آژانس و راهنمایان گردشگری سراسر کشور امروز دوشنبه وارد زاهدان شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم افزود:
در این تور بیش از ۶۰ نفر از فعالان عرصه گردشگری کشور حضور دارند که در مدت حضور چهار روزه خود در استان از دو ناحیه گردشگری سیستان و تفتان دیدن می‌کنند.
مجتبی میرحسینی ادامه داد:
امروز در نخستین روز ورود اعضای این تور قسمتهای مختلف شهرستان زاهدان مورد بازدید قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت:
آشنایی با آثار و جاذبه‌های دیدنی سیستان و بلوچستان به منظور جلب گردشگران بیشتر به استان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این برنامه است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:
به مناسبت هفته گردشگری برنامه‌های مختلفی در استان درحال اجرا است که از آن جمله می‌توان به برگزاری برنامه شهرگردی در تمامی شهرهای استان با مشارکت شهرداری‌ها و همایش پیاده روی گردشگری در زاهدان از ساختمان دادگستری تا موزه منطقه ای جنوب شرق اشاره کرد.
میر حسینی ادامه داد:
تجلیل و گرامیداشت فعالان عرصه گردشگری نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این هفته در استان است.
استان سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکانهای تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرفراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز میزبان مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه‌های متعدد، باغات میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندیها و جاذبه‌های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان وبلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان- زاهدان – زابل، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک -کنارک – چابهار امکان پذیر است.
ورود نخستین قطار گردشگری داخلی به زاهدان
ورود نخستین قطار گردشگری داخلی به زاهدان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]