سفری متفاوت به مشهد

سلام به همه دوستان عزیز
اینبار که با خانواده قصد سفر به مشهد رو کردیم تصمیم گرفتیم مسیری متفاوتو تجربه کنیم و مثل همیشه یه بلیط هواپیما مستقیم از تهران به مشهد نگیریم.
منزل ما تهران هست و تصمیم گرفتیم با چند روز اقامت در روستاهای گرگان به مشهد بریم. خانومم در گروه خوب گردشگری تیشینه در تلگرام عضو هستند و از این طریق با دهگردی و روستاهای زیبای گرگان و خصوصا علی آباد کتول آشنا شدند.
ما تصمیم گرفتیم دو روز را در روستای خلیندره‬‎ بگذرونیم و از طریق دهگردی یه خونه رو که پسندیده بودیم اجاره کردیم. خونه ای که گرفتیم، نمونه کامل یک خونه روستایی بسیار زیبا بود.
روستا در منطقه اى دنج و آرام هستش و اهالى آن فوق العاده مهربان و خونگرمند. امکانات رفاهی خیلی زیادی نداشت یعنی نباید انتظار امکانات هتل رو از یه خونه روستایی داشت ولی طبیعتش و بافت روستاییش محششششر بود. صبح که از خواب بلند میشیم اونقدر هوا خوب و طبیعت زیبا بود که دلتون میخواست فقط یه جا بشینید و تماشا کنید، چای ایرانی بنوشید و از طبیعت لذت ببرید همچنین هوای خوب روستا به جرات میتونم بگم اشتهای مارو چند برابر کرده بود.
دو چشمه آب معدنى که خود اهالى روستا از آن مینوشند داخل حیاط قرار داشت به همراه یه جوی خیلی زیبا و کوچک با آب زلال که اونم از داخل حیاط عبور میکرد و همچنین روبروى در ورودى منزل هم آبشاری جاری بود که صداى آن به انسان آرامش میده .
واقعا حتی تصورشم شگفت انگیزه ،در داخل حیاط خانه، دو چشمه و یک رود جاری و یه آبشار کوچک! باورتون میشه؟ درخت انگور هم بار داده بود که زیبایی و طبیعت این خونه و روستا رو دو چندان کرده بود. درباره غذا هم باید بگم صبحانه رو در روستا خوردیم اما برای ناهار مجبور بودیم به رستوران‌های اطراف بریم که حدود بیست دقیقه با ماشین از روستا فاصله داشت که وقتی با مسئولش صحبت کردیم گفتند باید از قبل به ما درباره غذای محلی و ... میگفتید و انصافا ما هم دراینباره هماهنگی نکرده بودیم. همچنین در ابتدای ورود به روستا اتفاقی نه چندان خوشایندی برامون پیش اومد و این بود که چون خونه در بالای یه ارتفاعی قرار داشت نمیشد ماشین رو به اونجا برد و در واقع بردن ماشین به پارکینگ خونه فقط برای ماشین‌های شاستی بلند امکان پذیر یود و این مشکلی بود که در ابتدا خیلی مارو آزار داد اما صحبت با صاحبخانه مارو آروم کرد و مطمئن کرد که داخل روستا امنه و واقعا هم بود. در کل باید بگم صفا و زیبایی روستا نذاشت این دلخوری‌های کوچک ناراحتمون کنه و اگر هم شما به دنبال چند روز بودن در طبیعت و تنها شنیدن صدای آب و دیدن سبزی روستا هستید حتما به این خانه‌های روستایی سری بزنید که صفای این خونه‌ها شما رو از هر فکر وخیالی رها میکنه و تو خودش غرق میکنه.
بعد از دوشب اقامت در این روستا به مشهد رفتیم و حسابی تو حرم امام رضا استخون سبک کردیم و نایب زیاره همه دوستان بودیم. در مشهد هم در هتل سینور اقامت کردیم که هتلی نوساز، چهارستاره و تمیز بود اما غذا خوردن در رستوران سلف سرویس اون نسبت به رستوران‌های دیگه کمی گرونتر بود.
در آخر باید بگم چنانچه به روستای خلیندره‬‎ رفتید و در خانه باصفای آن اقامت کردید حتما جای ما رو خالی کنید و یه لیوان آب خنک از چشمه صاف و زلالش به نیابت از ما نوش جان کنید.