شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

به گزارش سایت انتخاب، در چند سال اخیر، نوعی از گردشگری در دنیا رواج یافته است که هدف گردشگران از پرداختن به آن، تفریح و خوش‌گذرانی نیست، بلکه آن‌ها مکان‌هایی را برای گردش انتخاب می‌کنند که چندان خوشایند نیستند و حتی گاهی گردشگران را به غم فرو می‌برد!

این نوع از گردشگری، «گردشگری سیاه»، تلخ یا غم‌بار نامیده می‌شود. در این نوع سفر، گردشگران به دیدن آثار وقایع تلخی مانند شهرهای زلزله‌زده، مناطق سیل‌زده، بازماندگان جنگ‌ها و حملات شیمیایی می‌روند. هدف از این سفر نیز تجسم بحران‌های طبیعی و انسانی در مناطقی است که دچار آسیب و بلا شده و افرادی را به کام مرگ فرو برده‌اند.
تاریخچه شکل‌گیری گردشگری سیاه
درباره‌ی تاریخ شکل‌گیری این نوع گردشگری، اطلاعات دقیقی در دست نیست، گفته می‌شود تاریخچه‌ی آن به یونان باستان برمی‌گردد که در آن زمان، مردم به دیدن شهرهای جنگ‌زده می‌رفتند.
از انواع این گردشگری انواع زیادی دارد آز جمله:
طوفان دریایی «سندی» در شرق آمریکا،آمفی‌تئاتری در رم و همچنین خودکشی و گردشگری پایان جهان نیزاز جمله این نوع گردشگری است.
خودکشی، گردشگر جذب می‌کند!

یکی دیگر از انواع گردشگری سیاه، «گردشگری خودکشی» است. در گردشگری خودکشی، گردشگران به کشورها و مناطقی که آمار خودکشی در آن‌ها، بیشترین رکورد را دارد، سفر می‌کنند و با دیدن منطقه، ریشه‌ها و دلایل بالا رفتن آمار خودکشی را بررسی و آسیب‌شناسی می‌کنند.

نکاتی که درباره این گردشگری وجود دارد موارد زیر است:
رواج گردشگری فقر، کمکی به مناطق قحطی‌زده است، گردشگری فقر سبب کمک به فقیران میشود.
گردشگری سیاه در ایران
در ایران، گردشگری سیاه وجود ندارد؛ ولی بسترهای شکل‌گیری برخی شاخه‌های آن مانند گردشگری مصیبت به‌دلیل وجود مناطق زلزله‌خیز وجود دارد. البته همواره افرادی هستند که مثلا برای دیدن مناطق زلزله‌زده سفر می‌کنند، ولی این اتفاق در سطح وسیعی که بتوان از آن به‌عنوان گردشگری سیاه در ایران نام برد، رخ نمی‌دهد.
منبع: سایت انتخاب

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

نگار خسروی

نگار خسروی پنجشنبه 1 مرداد 94 - 16:22

چه قدر تلخ :(

مهدی عبادلو

مهدی عبادلو جمعه 2 مرداد 94 - 13:40

چه تاسف برانگیز اما ایکاش برای فقیرای اونجا حداقل پولی داشته باشه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]