در پاییز لاریجان را از دست ندهید

در پاییز لاریجان را از دست ندهید

یکی از بهترین پیشنهادها برای سفرهای پاییزی آبگرم لاریجان می‌تونه باشه...
شاید مهمترین حسن رینه نزدیک بودن این آبگرم به تهران است. البته حسن دیگر آن وجود حوضچه‌های خصوصی در منازل و سوییت و ویلاهای اجاره ای است. البته رینه حسن دیگری هم برای ساکنین تهران دارد و آنهم هوای تمیز و عالی زیر سایه دماوند با شکوه است.
علیرغم اینکه این آبگرم نزدیکترین آبگرم به تهران است اما کاملا توسط تهرانی‌ها نادیده گرفته می‌شود. گرچه در کنار یکی از چهار مسیر رفت و آمد به شمال قرار گرفته و اغلب مراجعین آن از اهالی آمل هستند.
گرچه می‌توان با اجاره یک منزل،سوییت یا ویلا شبی را در کنار خانواده از آبگرم گوگردی بطور خصوصی استفاده کرد اما استخرهای عمومی نیز در آنجا وجود دارد که مهمترین آن استخر شاه عباسی است که موقوفه شاه عباس صفوی است و بنظر می‌رسد بنای آن نیز باید جزو میراث فرهنگی باشد.
در رینه یک هتل هم هست بنام هتل لوتوس که استخر آبگرم گوگردی هم دارد.
اما یک توصیه خیلی خیلی مهم؛ توجه داشته باشید که بعلت افزایش بی رویه منازل مجهز به آبگرم گوگردی در رینه، چشمه آبگرم همه آنها را کفاف نمی‌دهد و منازل و سوییت‌ها و ویلاها وسط هفته و بصورت نوبتی آبگرم را به منبع‌های آب خود منتقل و روزهای جمعه آنرا داغ (!) کرده و به حوضچه‌ها سرازیر می‌کنند که خاصیت گوگردی آب از بین می‌رود. پس بهنگام کرایه منزل دقت کنید اولا آب گرم - بلکه داغ- باشد و دوما گوگرد ته استخر یا حوضچه ته نشین شده باشد. ضمناً با صاحبخانه طی کنید که در صورتیکه آب داغ و گوگردی نباشد کرایه را پرداخت نخواهید کرد.
اگر قصد شبمانی در رینه را نداشته باشید می‌توان با در یک نصف روز از تهران تا رینه رفت و آب تنی کرد و برگشت . در این میان هم می‌توانید از اب و هوای تمیز دامنه دماوند استفاده کنید هم در همان حوالی ساعتی اتراق کرده بیاسایید و هم می‌توانید به زیارت امامزاده هاشم بروید و هم آش رشته ای نوش جان کنید.
توصیه دیگر : اگر فرصت دارید از مسیر پلور به سمت رینه بروید
باتشکر از دوست عزیز: مسعود قلعه
در پاییز لاریجان را از دست ندهید
در پاییز لاریجان را از دست ندهید

علی رئیسی

علی رئیسی ﺳﻪشنبه 3 آذر 94 - 21:51

تلگرام alitajerr

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]