سفر پاییزی به جزیره شگفت انگیز قشم

سفر پاییزی به جزیره شگفت انگیز قشم

به نظر من بهترین زمان سفر به جنوب از اواخر مهر تا آخر سال هست دوستانی که قصد سفر به جنوب دارند در شش ماه دوم سال به این منطقه زیبا مسافرت کنند
ما سفرمون با قطار بود ظهر از تهران سوار قطار شدیم فردا صبح ساعت هشت بندر عباس بودیم .
در بندر عباس دو تا اسکله بود یکی برای حمل باربه نام شهید رجایی و دیگری هم برای حمل مسافر به نام شهید حقانی .
پس از رسیدن به اسلکه شهید حقانی مستقیماً با استفاده از قایق‌های تندرو به سمت جزیره هرمز رفتیم. البته از اسکله حقانی می‌توان به صورت مستقیم به جزیره قشم نیز رفت . مدت زمان رسیدن به هرمز با قایق‌های تندرو حدود 1 ساعت و با قایق‌هایی به نام آذرخش برابر با نیم ساعت می‌باشد.
***توصیه : اگر برای خرید به قشم میروید حتما به بندر درگهان سربزنید .
***جاذبه‌های گردشگری قشم :
**غارهای نمکی
سقف غارها هم با قندیل‌های مرمری پوشیده شده است که منظره‌ای بسیار زیبا به‌وجود آورده‌اند. جریان آب نمک در کف غار نیز، از منظره‌های دیدنی غارهای نمکی جزیره قشم است. اگر توانستید، کمی نمک برای خودتان بردارید. محلی‌ها معتقدند نمک‌های کوه نمکدان از بهترین نوع نمک برای تغذیه است. در ترکیب این نمک، عناصر دیگری مثل منیزیم هم، وجود دارد.

به همین دلیل به عنوان نمک طبی و بخصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای، به صورت کپسول استفاده می‌شود. به عقیده پزشک‌ها، ماندن و تنفس کردن داخل غار نمکدان قشم، می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی‌های تنفسی کمک کند..

**جنگل‌های‌حرا
آیا می‌دانید جنگل‌های حرا، آب شیرین کن‌های دریا هستند. جنگل‌های‌حرا در جزیره قشم، زیستگاه پرندگان مناطق گرمسیری هستند. این جنگل‌ها سالانه مسافران داخلی و خارجی زیادی را به جزیره می‌کشاند. جالب است بدانید، «حرا» درختی «آب‌شور زی» ا‌ست که هنگام مد آب دریا، در آب فرو می‌رود.
با خاصیت تصفیه‌ای که در پوست این درخت وجود دارد، بخش شور آب دریا را جذب و نمک آن را تصفیه می‌کند. درخت حرا، در حقیقت یک کارخانه آب‌شیرین‌کن طبیعی و خدادادی است. برای دیدن این درختان منحصر به فرد باید به تنگه‌خوران که بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان (فاصله بین شمال جزیره قشم و بندر خمیر) واقع شده است، بروید.

**لاک‌پشت‌های دریایی
اگر می‌خواهید این لاک پشتهای زیبا رو ببینید باید به ساحل شنی روستای «شیب دراز» در 45 کیلومتری شهر قشم، بروید.

**جزیره‌ی دلفین‌ها
جزیره مرجانی هنگام، که در قسمت جنوبی جزیره قشم قرار دارد، به علت شنا کردن دلفین در نزدیکی سواحلش، به جزیره دلفین‌ها مشهور شده است. آب‌های کناری ساحل هنگام، پر از ماهی‌های زیبای گوره‌خری است که در کمتر جایی از آب‌های کشور نمونه آن را می‌بینید.
این ماهی‌های کوچک، همیشه کنار ساحل در قسمت عمیق آب شنا می‌کنند. برای رفتن به این جزیره، باید ابتدا از خط ساحلی جنوبی جزیره قشم به روستای شیب‌دراز بروید و سوار قایق‌های مخصوصی شوید که شما را به گشت و گذار دور جزیره هنگام و دیدن دلفین‌ها می‌برند.

**جزایر شگفت‌انگیز ناز
جزیره «ناز» در نزدیکى سواحل شرقى قشم قرارگرفته و از ساحل حدود یک کیلومتر فاصله دارد. جزیره ناز از دو جزیره کوچک تشکیل شده است که بومیان منطقه به این دو جزیره، «دو کرده» می‌گویند. در این جزیره کسی سکونت نمی‌کند و فقط ماهیگیرهای محلی چند سایبان و مکان استراحتگاه در آن ساخته‌اند.
شگفتی جزیره ناز، در این است که کف آن کاملاً مسطح است و ساحل شنی ندارد و اطراف آن با دیواره‌هاى صخره‌اى که ارتفاع آن به 5 تا 10 متر می‌رسد، پوشیده شده است. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز به ساحل قشم را متصل مى کند.

**دره ستارگان
دره ستاره‌ها در واقع یک ناحیه فرسایش یافته توسط آب‌های سطحی، رگبارهای فصلی و تندبادها است. فلات اولیه که هنوز در بخش شمالی به‌صورت کم و بیش دست نخورده باقی مانده، در ارتفاع بین ۷ تا ۱۵ متری از کف دره قرار دارد و جنس آن ماسه سنگ با سیمان آهکی سست و پر از پوسته‌های فسیلی است. مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌نها و ستونک‌های فرسایشی، آرک‌ها و تیغه‌ها و دیواره‌های نواری از جمله بخش‌هایی هستند که در این دره مشاهده می‌شوند.
به دلیل سست بودن جنس لایه‌ها، می‌توان انتظار داشت که پس از هر بارندگی شدید (که به ندرت اتفاق می‌افتد) تغییرات محسوسی در مورفولوژی دره صورت پذیرد.

سفر پاییزی به جزیره شگفت انگیز قشم
سفر پاییزی به جزیره شگفت انگیز قشم
سفر پاییزی به جزیره شگفت انگیز قشم
سفر پاییزی به جزیره شگفت انگیز قشم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]