باغ عباس آباد بهشهر

باغ عباس آباد بهشهر

اگر به بهشهر بروید و بعد حدود ۹ کیلومتر به سمت جنوب شرق این شهر حرکت کنید روستای علی تپه یا علتپه را مشاهده می‌کنید که در دل و اعماق جنگل هاست و ارتفاعات و کوه هایی دارد که بر فراز یکی از این ارتفاعات مجموعه تاریخی عباس آباد رامی توانید مشاهده کنید.
در این مجموعه می‌توانید مکانی ببینید که باغ عباس آباد بر آن نام نهاده اند. این باغ زیبا دارای سد بزرگی به نام سد عباس آباد است که دیدن دارد. دریاچه مرتبط با سد، گل باغ، حمام و کاخ و آسیاب آبی قدیمی آن چیزهایی است که مردم از آن دیدن می‌کنند.
دو تا برج بزرگ آجری که شاه عباس اول در سال ۱۰۲۱ قمری دستور به ساخت آن داده هم هنوز پا برجاست.
این مجموعه از دیدنی‌های باغ‌های صفوی هم بوده که بخاطر موقعیت دو جهته جنگل و دریا مورد استقبال زیادی بوده و بهترین مکان‌های تفریحی پادشگاه بوده است. این مکان هم اکنون هم جذاب است و تعداد زیادی از توریست‌ها و مسافران تاریخ پسند را به خود جذب می‌کند.
چگونه به دیدن این مکان بروید ؟
راه رسیدن به مجموعه عباس آباد خوشبختانه آسفالته است ام باریک ساخته شده که حدود ۴ کیلومتر از جاده اصلی بهشهر خارج است. یعنی دقیقا همان جاده ای که ساری را به گرگان وصل می‌کند. اگر این راه را ادامه دهید، اول به جنگل و بعد دوباره کوه‌ها را خواهید دید که بر فراز آن می‌توانید این مجموعه را ببینید.
ازدحام مردم در این مکان به شما امنیت می‌دهد امیدواریم با دیدن از این مکان زیبا بتوانید ایران گردی خوبی داشته باشید.
باغ عباس آباد بهشهر
باغ عباس آباد بهشهر
باغ عباس آباد بهشهر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]