خوشمزه‌های آبادان...

خوشمزه‌های آبادان...

فلافل: متنوع و سرپایی است، فلافل فروشی‌های آبادان علاوه بر فلافل اصیل، ترکیبات فلافل دیگری هم دارند مثل فلاسیس (فلافل و سوسیس)، فلابرگر (فلافل و همبرگر)، فلامیکس (فلافل و سوسیس بندری) و انواع سمبوسه هندی، پیتزایی و لقمه ای.
متن بریانی با دال عدسی: ربطی به بریانی معروف اصفهان ندارند. تکه‌های گوشت و مرغ که در برنجی پر از ادویه و فلفل ادغام شده اند. چیکن بریانی با دال عدسی هم عالی است.
کوبه عراقی: ترکیب له شده سیب زمینی، تخم مرغ و برنج پخته شده با زردچوبه و نمک که در وسط آن، گوشت چرخ شده، گردو و پیاز خرد شده را جاسازی می‌کنند. کوبه یک کُپه برنج و گوشت چرب است که خوردنش دستان را چرب و چیلی می‌کند.
قلیه ماهی: چند تکه ماهی شوریده است که در ظرفی مملو از ملغمه ای مس از تمبر هندی و ادویه جات، غوطه ور هستند. طعم ترشی دارد. قلیه میگو هم همین معجون است با این تفاوت که به جای ماهی ،چندین میگو در معجون غوطه می‌خورند.
ماهی صبور: لذیذترین و در عین حال چرب‌ترین غذای دریایی که معمولا در تابستان، در پشت بام خانه‌ها کباب می‌شود و چون سنگین است، ظهر جمعه می‌خورند تا بعدش بخوابند. این ماهی پرتیغ را با مهارت می‌شکافند، ادویه می‌زنند و کباب می‌کنند.
خرما: آبادان، 12 هزار هکتار نخلستان دارد که سالانه 70 هزار تن انواع خرمای سعمران، برحی، گنتار، حلاوی، بریم و... تولید می‌کند. بسته‌های خرمای بریمی، خِربتی که نوعی خوردنی زردرنگ از نی است، رنگینک که معجون پرانرژی خرما، آرد و روغن و مُعسل (یعنی عسلی شده) که مخلوط شیره، کنجد و خرماست، سوغات خوبی هستند.
خوشمزه‌های آبادان...
خوشمزه‌های آبادان...
خوشمزه‌های آبادان...
خوشمزه‌های آبادان...
خوشمزه‌های آبادان...

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]