تفرجگاه قصر یعقوب

تفرجگاه قصر یعقوب

تفرجگاه قصر یعقوب با صدها چشمه جوشان و چشم انداز طبیعی بسیار زیبا در ۷ کیلومتری جنوب صفا شهر و در روستای قصر یعقوب قرار گرفته است. این روستا به عنوان اولین روستای گردشگری استان فارس محسوب می‌شود که با مطالعات آن توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری به پایان رسیده است.
ارتفاع این روستا از سطح دریا به ۱۵۰۲ متر می‌رسد و کوه قصر یعقوب در کنار روستا با ارتفاعی ۲۲۰۰ متری از سطح دریا به این منطقه چشم انداز ویژه و شگفت انگیزی را بخشیده است.
این کوه محیط مناسبی برای علاقه مندان به ورزش کوهنوردی می‌باشد. روستای قصر یعقوب علاوه بر این چشمه، چشمه‌های دیگری هم از نظیر چشمه مراد، بند، جمجمه، چشمه رودخانه و غیره را شامل می‌شود.
خانه‌های سنتی و قدیمی زیادی در بافت مسکونی این روستا مشاهده می‌شود که متعلق به دوران قاجار می‌باشد می‌توان برای جذب گرشگران و توریسم استفاده کرد هر چند که اکنون هم می‌توان گردشگران زیادی را در این منطقه مشاهده کرد.
علاوه بر این طبیعت زیبا، آثار تاریخی زیبایی را در محدوده روستا می‌توان مشاهده کرد از جمله این آثار می‌توان به گورستان گبر اشاره کرد. این منطقه به دلیل ییلاقی بودن و مستقر بودن ایل‌ها و قشقایی‌ها دارای صنایع دستی منحصر به فردی شامل گبه، گلیم، جاجیم و غیره می‌باشد.
تفرجگاه قصر یعقوب
تفرجگاه قصر یعقوب

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]