حلقه گمشده بشریت را بیابید!

حلقه گمشده بشریت را بیابید!

از شهر جیرفت به نامهای ارت ـ مکن ـ گدرـ جارفت ـ جردس ـ جنه اربعه اشهر( بهشت چهار ماه )ـ جیربت ـ دسبوس ـ دقیانوس ـ دوزاری ـ رئوبارلس ـ قمادین ـ کارمانیا ـ کامادی ـ کمادی وسبزواران یاد شده است .

اخیرا" شهر جیرفت بر اثر کاوش سازمان میراث فرهنگی ، قدمت 7000 ساله دارد و دارای تمدن ارت میباشد . برای اولین بار این نام در حفاریهای اخیر به منطقه جیرفت اطلاق گردید ، که بیانگر رونق و وجود تمدن در این منطقه در دوره سومر باستان بوده است . دکتر مجید زاده باستان شناس معروف در کتاب ( جیرفت کهن‌ترین تمدن شرق ) با توجه به نام ارت جیرفت را کهن‌ترین تمدن شرق می‌داند .
تمدن پنج هزار ساله جیرفت یکی از ناشناخته‌ترین و اسرارآمیزترین تمدن‌های بشری است که از کشف آن کمتر از یک دهه می‌گذرد، بسیاری اسرار این تمدن را حلقه گمشده بشریت می‌دانند.

چند سالی است بود که جیرفت خشکسالی آمده بود و معیشت روستائیانی که تنها درآمدشان ناشی از لطف زمین بود را دچار نقصان کرده بود. مردم روز به روز فقیرتر می‌شدند. نه آبی و نه نانی. گرما هم طاقت فرسا بود. تا اینکه یک روز یکی از کشاورزانی که در ناامیدی داشت زمینش را شخم می‌زد با بخشی از یک کاسه رو به رو شد که از زمین بیرون آمده بود. زمین را کند غافل از آنکه زمین او گورستان پنج هزار ساله ای بود که بخشی از تاریخ سرزمین مان در آن مدفون شده بود.
طبق یافته‌های باستان شناسی نخستین خط جهان در تمدن بین النهرین کشف شد اما باتوجه به لوح‌های گلی که روی آنها چند شکل هندسی کشیده شده بود به این نتیجه رسیدند که نخستین خط جهان متعلق به تمدن پنج هزار ساله جیرفت است.
حلقه گمشده بشریت را بیابید!
حلقه گمشده بشریت را بیابید!
حلقه گمشده بشریت را بیابید!
حلقه گمشده بشریت را بیابید!
حلقه گمشده بشریت را بیابید!

بیتا صالحی

بیتا صالحی چهارشنبه 18 آذر 94 - 09:21

جیرفت واقعا شهر تاریخیه ممنون از ارسال تصاویر

عادل امیری

عادل امیری چهارشنبه 18 آذر 94 - 09:25

درود بر شما
ممنون از نظرتون...

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]