بابا امان جاذبه‌ی ناب طبیعت

بابا امان جاذبه‌ی ناب طبیعت

گردشگاه باباامان در 10 کیلومتری شمال شرقی شهر بجنورد به فاصله تقریبی 300 متری از جاده بجنورد-مشهد قرار دارد.
در این پارک که یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های گردشگری کشورمان است، 400 هزار اصله از درختان اقاقیا، زالزالک، چنار، زبان‌گنجشک و ... وجود دارد و در مجموع وسعت پوشش گیاهی گردشگاه باباامان به 250 هکتار می‌رسد.
استخرهایی با اختلاف سطح نسبت به هم در این منطقه ساخته شده که آب چشمه اصلی باباامان به آن‌ها می‌ریزد و آبشارهای مصنوعی زیبایی را ایجاد می‌کند. چشمه باباامان حدود 300 الی 400 لیتر در ثانیه آبدهی دارد و آب آن از نوع آب‌های معدنی است.
شاخه‌ای از رود اترک، پنجمین رودخانه بلند ایران، نیز از این پارک می‌گذرد که وجود آن امکان ماهیگیری را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. علاوه بر این رودخانه، بخش خصوصی نیز چند استخر پرورش ماهی قزل‌آلا احداث کرده که گردشگران در آن می‌توانند به ماهیگیری بپردازند.
در غرب گردشگاه باباامان در مساحتی حدود 350 هکتار، پارک حیات وحشی احداث شده است. در این پارک گونه‌های متنوع حیوانی از قبیل قوچ، میش کل، بز، آهو، گوزن زرد ایرانی و مارال مورد محافظت قرار گرفته‌اند
سافران گردشگاه باباامان، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی زیبای این منطقه، می‌توانند به زیارت آرامگاه منصوب به شاهزاده اسماعیل فرزند امام موسی کاظم(ع) رفته و از سفر خود بهره معنوی نیز ببرند.
در این مجموعه، امکانات رفاهی از قبیل هتل و رستوران نیز برای گردشگران وجود دارد.
بابا امان جاذبه‌ی ناب طبیعت
بابا امان جاذبه‌ی ناب طبیعت
بابا امان جاذبه‌ی ناب طبیعت
بابا امان جاذبه‌ی ناب طبیعت

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]