جنگل سرسبز دیلمان

جنگل سرسبز دیلمان

از مناطق دیدنی گیلان جاده سیاهکل به دیلمان است . سیاهکل ، شهری است خفته در پای کوه درفک که جنگلی زیبا آن را دربرگرفته است . از سیاهکل که به سمت دیلمان حرکت می‌کنید با جنگل‌های دیلمان که دامنه کوه را پوشانده اند ، رودخانه و چشمه‌ها و ابشارهایی که در میان درختان سر به فلک کشیده محصور اند و همچنین شالیزار هایی که در مناطق کوهپایه ای و هموار گسترده اند مواجه خواهید شد دیلمان سرزمینی که مردم آن بدلیل دارا بودن موقعیت طبیعی و فصلی سرد آن را ییلاق می‌گویند . و هنگام گردش در آن شیفته آب و خاک این مروارید گرانبها می‌گردید سرزمینی است آراسته به چشمه سارهای فراوان زمین‌های حاصل خیز منابع طبیعی سرشار کوههایی پر برف و جنگلی انبوه که مناظر بدیعش جلوه گاه شکوه و جلال طبیعت و نوازشگر روح‌های خسته است .
لطافت هوای آن بویژه در فصل بهار و موسم باز شدن غنچه‌ها و روئیدن گلهای صحرایی و ریزش باران همراه با نسیم روح پرور ییلاقی از قدیم الایام مورد توجه خاص و عام بوده است .
دیلمان فعلی با حدود هزار کیلومتر مربع وسعت متشکل از دو ناحیه پیر کوه ( که قبلا جزو دهستانهای قزوین بود ) و دیلمان با 72 پارچه آبادی در دامنه سلسله جبال البرز و در شمال و شمال شرقی قله رفیع درفک ( با ارتفاع 3500 متر از ساحل دریا ) واقع گردیده است . دیلمان در شمال و غرب پوشیده از جنگل است و در تقسیمات جغرافیایی کشور به شهرستان سیاهکل تعلق دارد .

منبع، پورتال آسمونی
جنگل سرسبز دیلمان
جنگل سرسبز دیلمان
جنگل سرسبز دیلمان
جنگل سرسبز دیلمان

نوربخش نوربخش

نوربخش نوربخش شنبه 27 آذر 95 - 14:30

قطعات ۲۰۰-۳۰۰-۱۰۰۰-۱۵۰۰-۵۰۰۰متری -با سند مالکیت-با مجوز ساخت بر اسفات با تمام امکانات درلاهیجان وسیاهکل
فروش زمین مسکونی ویلا نوساز خانه روستایی زیر قیمت بصورت اقساطی در گیلان
جهت خرید زمین ویلا در شمال گیلان لاهیجان سیاهکل دیلمان به وبسایت زیر مراجعه فرمایید http://amlakariyan.ir/ 09112435822
http://amlak-ariyansiahkal.ir/

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]