لذت هایی که کوهنوردان در کوهستان می‌برند

لذت هایی که کوهنوردان در کوهستان می‌برند

کوهنوردان صلح و آرامش را از کوه می‌آموزند
کوه به شما احساس آرامشی می‌دهد که تنها با تجربه آن به ارزشمندی اش پی می‌برید . حتی این احساس تا مدت‌ها بعد از کوهنوردی هم در وجود شما خواهد ماند . وقتی به کوهنوردی می‌روید زمانی را به نشستن روی سنگ و لذت بردن از سکوت اختصاص دهید .
کوهنوردی باعث سلامت جسمی تان می‌شود
هیچ مکانی به اندازه‌ی کوه برای سلامتی بدن مفید نیست . سطوح و شیوه‌های مختلف کوهنوردی سبب می‌شود که همیشه قدرت بدنی بالایی داشته باشید و تناسب اندام تان حفظ شود . البته باید به خطرات کوهنوردی هم توجه کنید .
نگاه متفاوتی به زندگی خواهید داشت
جمله معروفی است که می‌گویند وقتی از کوه بسیار بلندی بالا روید متوجه کوچکی خود می‌شوید . وقتی از کوه و ارتفاع به زیر پایتان نگاه می‌کنید ، دیدتان هم نسبت به مسائل مختلف زندگی تغییر خواهد کرد .
به گذر زمان دید بهتری پیدا می‌کنید
در کوه انگار گذر زمان وجود ندارد . تصور می‌کنید که مدت طولانیست که کوه شکل خاصی دارد و فکر می‌کنید که برای شما هم این اتفاق خواهد افتاد . با کوهنوردی در اطراف تان سکون خاصی را حس خواهید کرد .
با کوهنوردی زیبایی را درک می‌کنید
کوه زیبایی خارق العاده ای دارد . در هر فصلی زیباست . تماشای آبشارهای بیرون آمده از دل کوه ، قله‌های برفی ، سنگ‌های زیبا و گل‌های نادر در کوهستان لذت بخش است .
استشمام بوی کوهستان عالی است !
با کوهنوردی علاوه بر استشمام هوای تمیز ، بوهای خوب مشام تان را پر می‌کند . بوی خوشایندی که از گل‌های کوهی و کوه بیرون می‌آید .
کوهستان همیشه هوای بکر دارد
هوای کوهستان همیشه تازه و پاک است . نفسی که در کوهستان می‌کشید پر از تازگی و طراوت است . کوهنوردان در کوهستان نفس عمیق می‌کشند و این تازگی را به درون ریه‌های خود می‌برند .
به هوا احترام میگذارید
گاهی تنفس در کوهستان برایتان سخت می‌شود و انجاست که می‌بینید چقدر هوا اهمیت دارد . این هوا به سلامتی و زنده ماندتان کمک می‌کند و باید به آن احترام بگذارید .
حس اکتشاف در شما ارضا می‌شود
در کوهستان همیشه چیز جدیدی برای امتحان کردن وجود دارد . باید در هر شرایطی به دنبال راه جدید برای عبور باشید و اینجاست که نیاز شما به کشف کردن ارضا می‌شود .
طبیعت بکر و دست نخورده را می‌بینید
در کوهستان می‌بینید که چقدر عالی است قسمت هایی از طبیعت از دست مردم و گردشگران در امان مانده است. خیلی از نواحی کوهستانی هنوز هم بکر و دست نخورده هستند
لذت هایی که کوهنوردان در کوهستان می‌برند
لذت هایی که کوهنوردان در کوهستان می‌برند
لذت هایی که کوهنوردان در کوهستان می‌برند

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]