روستای زیبای قلعه بالا

روستای زیبای قلعه بالا

روستای زیبای قلعه بالا در 140 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 24 کیلومتری شهر زیبای بیارجمند قرار دارد.روستای هدف گردشگری قلعه بالا در حاشیه دشت کویر، از موقعیت نیمه بیابانی با پوشش گیاهی متوسط برخوردار بوده و دارای اقلیم کوهپایه ای است.
این روستا دارای پیشینه تاریخی بسیاری است که نمونه هایی از آن در کتاب تاریخ قومس ذکر شده است. بر اساس شواهد و گفته‌های بزرگان و ریش سفیدان، این روستا دارای سابقه تاریخی طولانی بوده و داستان‌های جالب و شگرفی از گذشته‌های آن نقل می‌کنند.
همجواری با پارک ملی توران و وجود حیوانات و پرندگان وحشی نظیر یوزپلنگ آسیایی، گور خر آسیایی، زاغ بور و … گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به این روستا جذب می‌کند. چشمه آور و … از جمله اماکنی است که هر ساله مورد توجه مردم از روستاها و شهرهای همجوار برای تفرج قرار می‌گیرد.
در ارتفاعات منطقه گونه‌های درختی از قبیل بنه، بادامشک، تنگرس و افدارا به وفور مشاهده می‌گردد. در قسمت‌های دشتی غالباً با گیاهانی از قبیل قیچ، درمنه، کاروان کش، خارشتر، گون، گز و تاغ بر می‌خوریم.
اقامت و شب نشینی در قلعه بالا بسیار خاطره انگیز است، رصد آسمان شب کویر، آتیشونی (دور آتش نشینی) با شنیدن داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی توسط کهنسالان بسیار جالب است.

روستای زیبای قلعه بالا
روستای زیبای قلعه بالا
روستای زیبای قلعه بالا
روستای زیبای قلعه بالا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]