لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد

لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کاندیدا شدن لالجین به عنوان شهر خلاق جهان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان "ریحان سروش‌مقدم" شنبه 19 دی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان، تصریح کرد: در راستای تصویب معرفی شهر خلاق یونسکو در سال 2015، دو شهر اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای خلاق کشور انتخاب شدند که در سال ۲۰۱۶ نیز شهر لالجین کاندیدای ثبت شهر خلاق در یونسکو است.
وی با بیان اینکه پرونده این شهر تا پایان دی‌ماه تشکیل و به یونسکو ارسال خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای معرفی یک شهر به عنوان شهر خلاق، نمادها باید تغییر کنند بنابراین نمادها و المان‌های شهر لالجین باید رنگ و بوی صنایع‌دستی به خود گیرند.
سروش‌مقدم اظهار کرد: باید تبادلات و ارتباطاتی بین شهرهای خلاق جهان برای فراهم کردن شرایط ویژه در لالجین در راستای تبدیل شدن به کاندیدای شهر خلاق، برقرار شود.
وی در ادامه از احتمال برگزاری جشنواره بین‌المللی سفال در شهر لالجین خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره با تبدیل شدن لالجین به عنوان پایتخت سفال جهان، تحکیم خواهد شد.
وی اضافه کرد: در صورت حمایت و همکاری دستگاه‌های استانی و بعضی از نهادهای کشور، نخستین جشنواره بین‌المللی سفال در سال آینده با حضور کشورهای مختلف جهان در همدان برگزار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران از 27 تا 30 بهمن امسال خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای بخش خصوصی می‌توانند در صورت تمایل به مشارکت در این نمایشگاه، برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره سفال از سال آینده و جشنواره فیلم از سال ۲۰۱۷ برگزار شود.
سروش‌مقدم در ادامه یادآور شد: در سال ۲۰۱۷ یکی از آثار استان همدان از بین ظرفیت‌هایی همچون غار علیصدر، مجموعه دستکند ارزانفود، روستای ورکانه و تپه هگمتانه برای ثبت در فهرست میراث طبیعی و فرهنگی یونسکو معرفی خواهد شد.
وی به راه‌اندازی مجموعه اقامتی در بلوار کولاب همدان اشاره کرد و یادآور شد: تفاهم‌نامه ساخت این هتل در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری منعقد شد که این هتل پنج ستاره در کنار هتل شادی واقع در بلوار ارم ساخته خواهد شد.
سروش‌مقدم ادامه داد: بر اساس مطالعات زیست‌محیطی و زیربنایی، این هتل با حداقل سطح اشغال تمام شرایط یک هتل پنج ستاره را دارد.
وی با بیان اینکه 30 متر ارتفاع برای این هتل درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: این هتل با سه طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و 6 طبقه روی آن تمام نیازها را تامین می‌کند.
لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد
لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد
لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد
لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد

علیرضا صادقی

علیرضا صادقی دوشنبه 21 دی 94 - 00:28

نگاره هایی زیبایی هست خودتان عکاسی کردیدً!

آدینه منفرد

آدینه منفرد دوشنبه 21 دی 94 - 01:07

سپاس.خیر دوست عزیز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]