آشنایی با پارک چناران کهنسال

آشنایی با پارک چناران کهنسال

چنار سرده‌ای از درختان بومی نیم‌کره شمالی است. درختان چنار بلند قامت بوده و ارتفاع آن‌ها به ۳۰ تا ۵۰ متر می‌رسد، در پائیز برگ‌های آن‌ها می‌ریزد و معمولاً در کنار جویبارها و زمین‌های مرطوب می‌رویند، هرچند نسبت به خشکسالی مقاومند.
گونهٔ چنار خاوری در ایران نیز می‌روید و بیشه‌های طبیعی آن دیده می‌شود. درخت چنار از جمله درختانی است که اگر محیط برای آن فراهم شود عمر و رشد زیادی دارد.
منطقه همدان، این پارک خانه و باغ شخصی عبدالمحمد میرزا سیف‌الدوله بوده است که در سال 1304 توسط مهندسان طراحی وساخته شده است.
این پارک در دامنه گرم کوه ملایر واقع شده و مساحتی در حدود 10 هکتار دارد و هرساله توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.
پارک زیبای سیفیه یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران است که دارای درختان چنار کهنسال و دریاچه مصنوعی، خانه تاریخی و مسجد است که وجود درختان چنار بلند آن موجب حفظ طراوت و تازگی این پارک شده و به نام پارک همیشه بهار در میان مردم ملایر معروف است.
همچنین در بالای این پارک یک جنگل مصنوعی و منطقه‌ای با نام بام ملایر احداث شده است که دارای آبشار و چشم‌اندازی زیبا از شهر ملایر است.
آشنایی با پارک چناران کهنسال
آشنایی با پارک چناران کهنسال
آشنایی با پارک چناران کهنسال

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]