بندر سیراف - بوشهر

بندر سیراف - بوشهر

امواج زیبا،همراه با نسیم ملایم وزش باد که قطرات ریز آب دریا را به صورت ساحل نشینان و مرزداران رشید خطه خلیج همیشه فارس می‌تراود،طراوت و شادابی خاصی به این چهره زیبا و نیم سوخته داده است.اینجا سیراف است،سیرافی که روزگاری ابهت و هیمنه اش تاریخ را درنوردیده بود، بندری که نقش مهمی در تجارت،دریانوردی،صدور فرهنگ و هنر ایرانی و اسلام به جنوب شرق آسیا،شرق آفریقا و کشورهای خاور دور داشته و مانند نگینی درخشان در ساحل سینوس پرسیکوس (خلیج فارس) متلالو بوده است.
سیراف یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. این بندر یکی از قدیمیترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بوده‌است. شهر باستانی «سیراف» دارای معماری خاصی می‌باشد که بسیار شبیه به روستای ماسوله در شمال کشور می‌باشد.
سیراف بندری بوده که در باریکه ای میان کوه و دریا قرار داشته و به همین دلیل از چشم انداز بسیار زیبا و استثنایی برخوردار بوده است. هیچ بندری در سرتاسر خلیج فارس، موقعیت طبیعی سیراف را نداشته است.
مردم روستای بندر سیراف به زبان فارسی با لهجه کنگانی سخن می‌گویند و مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.این بندر علاوه برداشتن آثار تاریخی فراوان و قدمت تاریخی چندهزار ساله یک از زیباترین سواحل استان محسوب می‌شود.
درحال حاضر،دراستان بوشهر،بندرسیراف یکی از مهم‌ترین قطب گردشگری محسوب می‌شود.
بندر سیراف - بوشهر
بندر سیراف - بوشهر
بندر سیراف - بوشهر
بندر سیراف - بوشهر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]