طنازی چشمه ناز ونک در چشم مسافران

طنازی چشمه ناز ونک در چشم مسافران

چشمه ناز ونک یکی از چشمه‌های بزرگ و پر آب سمیرم است که سالانه میلیون‌ها مسافر را به سوی خود می‌کشاند.چشمه ناز ونک در فاصله ۳۶ کیلومتری مرکز شهرستان و حدود ۶ کیلومتری شهر ونک قرار دارد که در میان کوهی بلند جاری بوده و صدای جریان آب و سرسبزی آنجا هر گردشگر و طبیعت دوستی را از هر جای این کشور پهناور به سوی خود می‌کشاند.
چشمه ناز ونک در میان کوهی به ارتفاع ۲۰۰۰ متر جریان داشته و این چشمه آبی شیرین و گوارا داشته که اخیرا به عنوان یکی از برترین آب معدنی‌های کشور شناسایی شده و کارخانه تولید آب معدنی نیز در کنار آن ساخته شده و سالهاست منتظر بهره برداری از آن هستند.
آب شیرین این چشمه بزرگ شهر ونک شتابان به سوی کارون می‌رود تا به خلیج همیشه فارس بپیوندد و در طول مسیر با بریدگی هایی که ایجاد کرده است مناظر چشم نواز و بکری را برای پذیرایی از گردشگران ایجاد کرده است.
سرسبزی و طراوت دامنه شمالی کوه دالان کوه که ارتفاعی ۳۴۹۲ را داراست از آب شیرین این چشمه بوده و سرسبزی و بکری این چشمه مناظری را آفریده که گردشگران ساعت‌ها مبهوت آن شده و در آن به استراحت و تفریح می‌پردازند.
چشمه ناز سمیرم منطقه ای شکار ممنوع بوده و در آن شاهد حیات وحشی زیبا خواهیم بود که این تفرجگاه بزرگ سمیرم را بی نظیر کرده و صدای پرندگان در فصل بهار و تابستان آرامش بخش مسافران خواهد بود.
در گذشته راه این چشمه بزرگ خاکی و ناهموار بود اما در سال‌های اخیر این جاده آسفالت شده و ماشین‌های سواری تا رودخانه چشمه ناز ونک راه را به راحتی طی می‌کنند.
چشمه ناز ونک منطقه ای کوهستانی و جزء رشته ‌کوه‌های زاگرس که یکی از مناطق سردسیر این حوزه بوده و با دارا بودن بیش از یک‌هزار گونه گیاهی از زیبا‌ترین مناطق گردشگری می‌باشد.
برای رسیدن به چشمه ناز باید از مرکز شهرستان (سمیرم) به سمت شهر ونک حرکت کرده و در طی مسیر پس از گذشتن از گردنه گله وار، روستای قلعه قدم، امامزاده زیدبن علی (ع) و گردنه نخودان به شهر ونک رسیده و از داخل این شهر تابلو‌ها هدایت گر شما به سوی این منطقه نمونه گردشگری که در ۶ کیلومتری شهر ونک می‌باشد خواهند بود
طنازی چشمه ناز ونک در چشم مسافران
طنازی چشمه ناز ونک در چشم مسافران
طنازی چشمه ناز ونک در چشم مسافران
طنازی چشمه ناز ونک در چشم مسافران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]