تبریز برای ورود 1.5 میلیون گردشگر خارجی آماده شود

تبریز برای ورود 1.5 میلیون گردشگر خارجی آماده شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 گفت: باید تبریز را برای میزبانی از یک میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی در آن مقطع آماده کنیم.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه پنج تبریز، با تاکید بر اینکه باید عزم و اراده جدی برای آماده سازی شهر برای ورود این تعداد گردشگر خارجی به وجود آید، افزود: خوشبختانه ترمینال جدید و مدرن تبریز آماده بهره‌برداری است اما علاوه بر فرودگاه، راه‌آهن، هتل‌ها و رستوران‌های تبریز نیز باید استانداردهای خود را برای ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی و میزبانی مناسب از گردشگران بالا ببرند.
وی با بیان اینکه سیاست‌های مدیریت ارشد استان در زمینه مسائل شهری بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید همکاری و هم‌پیمانی تمامی دستگاه‌ها با شوراهای شهر و شهرداران برای عمران و آبادانی شهرهاست، گفت: ما عهد بسته‌ایم برای ایجاد آسایش و آرامش شهروندان از هیچ‌گونه کوششی دریغ نکنیم و هیچ کم‌کاری صورت نگیرد.
پورمهدی اضافه کرد: در تبریز از سالیان گذشته 10ها پروژه نیمه کاره مانده و به حال خود رها شده بود که دراین دو سال به سرانجام رسیده است.
وی اظهار کرد: پروژه سه سطح حمید در مقابل هتل مرمر، بهسازی و نوسازی اتوبان پاسداران، پل میدان راه آهن و 10ها پروژه ترافیکی توانسته است گره‌های ترافیکی مناطق مختلف را باز کند.
پورمهدی با تاکید بر اینکه باید فضا و زیرساخت‌ها را برای توسعه فضای سبز آماده کنیم، گفت: در طول دو سه سال گذشته هیچ‌گونه تغییر کاربری در فضای سبز صورت نگرفته است و چندین هکتار نیز به فضای سبز موجود تبریز اضافه شده که به عنوان نمونه می‌توان به گسترش فضای سبز در عینالی، پارک بزرگ، عباس میرزا و چند پروژه مهم دیگر اشاره کرد.
وی، حاشیه‌نشینی در تبریز را یکی چالش‌های مهم این کلانشهر دانست و گفت: در طول دو سال گذشته و در راستای بهبود وضعیت مناطق حاشیه‌نشین کارهای خوبی در زمینه مسیر گشایی دراین مناطق آغاز شده است که با به سرانجام رسیدن آنها کاهش معضلات حاشیه‌نشینی در شهر را شاهد خواهیم بود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: اینکه ترمینال مرکزی تبریز بعد از 10ها سال نیمه کاره ماندن با اراده شهرداری تبریز در طول دو سال به بهره‌برداری رسیده است، نشانگر وجود عزم و اراده قوی و خلل ناپذیر در شهرداری برای خدمات‌رسانی و توسعه تبریز است.
به گزارش ایسنا، پروژه دو کمال به طول 10 کیلومتر و عرض 60 متر با هزینه 900 میلیارد ریال در فاز اول آن به طول سه کیلومتر در مسیر رفت و برگشت از سمت میدان شهید فهمیده افتتاح شد.
تبریز برای ورود 1.5 میلیون گردشگر خارجی آماده شود
تبریز برای ورود 1.5 میلیون گردشگر خارجی آماده شود
تبریز برای ورود 1.5 میلیون گردشگر خارجی آماده شود

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]