مسیرجنگلی پیمایش کجور به سی سنگان-شهرستان نوشهر-استان مازندران

مسیرجنگلی پیمایش کجور به سی سنگان-شهرستان نوشهر-استان مازندران

Landscapes Of Kojur & Si-Sangan Forest/Nowshahr County/Mazandaran Pr
photographers:
Mr.Akbar Salehi & Mr.Amir Rezaei & Mr.Reza Rezaee& Shayan Naji
طراوت و زیبایی طبیعت در اردیبهشت و آبان ماه به اوج خود می‌رسد، لذا جنگل نوردی بهترین گزینه طبیعت گردان دراین ماه هاست. یکی از مسیرهای زیبا والبته شناخته شده برای بسیاری از کوه نوردان وطبیعت گردان، مسیر پیمایشی است درشهرستان نوشهر که به پیمایش کجور به سی سنگان شهره است. بخش کجور نقطه شروع جنگل‌های متراکم هیرکانی البرز مرکزی به سمت شمال است و مسیر نفر رو پیمایش نیز از نزدیکی دهکده ییلاقی کدیر(Kodir) در ارتفاع حدود2000متر آغاز و با رسیدن به ساحل کاسپین درارتفاع منفی20 در محدوده پارک جنگلی سی سنگان خاتمه می‌یابد.
حداقل طول مسیرجاده ای بین کدیر و سی سنگان از رویان حدود50کیلومتراست. فاصله مستقیم کدیر تا سی سنگان حدود15کیلومتر است، اما باتوجه به پیمایش به صورت فراز وفرود وچپ و راست،طول مسیرپیمایش پاکوب تا25کیلومتر نیز متغیر است،لذا پیمایش این مسیرباتوجه به فصل و توان افراد گروه درقالب برنامه ای48ساعته یاکمتر و شب مانی در جنگل انجام می‌شود.
وجود ده‌ها آبشار کوچک وبزرگ با ارتفاع بیش از50متر، چشمه‌های متعدد،هم مسیر بودن با رودخانه در اکثرمسیر و...درکنار طبیعت بکر و چشم نواز وبه ویژه جشنواره رنگ‌ها درپاییز هزاررنگ، همه نویدبخش سفری خاطره انگیز وبه یادماندنی است.
دسترسی به کجور وکدیر به این صورت است که 5کیلومتر پس از گذر از مرزن آباد،در جاده کرج-چالوس(نه آزادراه) به سه راهی کجور خواهیم رسید. پس از65کیلومتر طی مسیردراین جاده به کدیر و کمتراز20کیلومتر بعدکدیر به جاده بلده - رویان خواهیم رسید که درصورت حرکت به سمت رویان،20کیلومتر دیگرجاده زیبای جنگلی درپیش خواهیم داشت.
مسیر حرکت تا سی سنگان را می‌توان به گونه ای درنظر گرفت که از دریاچه ارواح (تالاب فراخین) وهمچنین دریاچه سدخاکی آبیدر(ملاکلا یا ممرز) نیزبازدید داشته باشید.به هیچ عنوان بدون راهنما مطمئن وارد جنگل نشوید.
لازم به ذکر است با توجه به عدم بازگشت به مبدا،استفاده از خودروی شخصی امکان پذیرنمی باشد. همچنین پیمایش با تیمی حداقل5تا10نفره انجام شود،چرا که خطرات مختلف ازجمله برخورد با حیوانات وحشی وصدمات حین پیمایش محتمل است.تجهیزات کامل کوه پیمایی وآذوقه دوبرابر نیاز همراه برده و توجه داشته باشید که تمام مسیر فقط نفر رو بوده وهیچ گونه خدمات رفاهی واقامتی وسکونت انسانی در مسیر وجود ندارد،البته همین موجب زیبایی سفرومسیر می‌باشد.
باتشکر:شایان ناجی
مسیرجنگلی پیمایش کجور به سی سنگان-شهرستان نوشهر-استان مازندران
مسیرجنگلی پیمایش کجور به سی سنگان-شهرستان نوشهر-استان مازندران
مسیرجنگلی پیمایش کجور به سی سنگان-شهرستان نوشهر-استان مازندران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]