راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

در شهر استانبول به راحتی و با در اختیار داشتن نقشه وسایل نقلیه عمومی(اتوبوس،مترو،تراموا)می توان از کلیه نقاط دیدنی شهر بازدید کرد.
-اگر میدان تقسیم را به عنوان مبدا اصلی خود در نظر بگیرید به سمت جنوب شرق میدان و در امتداد پارک ایستگاه اتوبوسی وجود دارد که به کلیه نقاط اصلی شهر واحد دارد و به راحتی از انجا می‌توان به قسمتهای اسیایی شهر و خیابان بغداد و همچنین با خط 25 T منطقه سرییر و از انجا با مینی بوس و یا تعویض خط اتوبوس به منطقه کیلیوس که ساحل شنی دریای سیاه است دسترسی داشت تنها با استفاده از استانبول کارت و پرداخت مبلغ 2/5 لیر برای هر مسیر.
-از میدان تقسیم به ایستگاه شیشانی(انتهای خیابان استقلال و نزدیک برج گالاتا)مترو زیرزمینی و از انجا به سمت غرب ینی کاپی با تغییر خط به قسمت اسیایی و خیابان بوستانجی (نزدیک خیابان بغداد)مترو وجود دارد و همچنین با تغییر خط مترو از ینی کاپی به فروم استانبول نیز مسیر دارد همچنین با همان مترو می‌توان به بازار بزرگ و منطقه سلطان احمد هم رفت
-از میدان تقسیم برای کاباتاش که یکی از اسکله‌های اصلی شهر برای رفتن به جزایر پرنس و تور بسفر است نیز متروبوس زیرزمینی در همان ایستگاه مترو یک طبقه بالاتر وجود دارد که شما را به کاباتاش می‌رساند و از ایستگاه کاباتاش خط تراموا برای رفتن به منطقه‌های کاراکوی ،اکسارای ،بازار،سلطان احمد ...وجود دارد و از سمت شمال هم شما را به قسمت اسیایی و اسکله کادیکوی می‌برد که از انجا هم برای کلیه نقاط اسیایی اتوبوس است.
از اسکله‌های کاباتاش و کادیکوی به هم با کشتی اتوبوسی راه است و این مسیر‌ها را می‌توان با کشتی هم رفت،اسکله بشیکتاش هم در امتداد کاباتاش است و کشتی‌ها در انجا هم توقف دارندو اگر بخواهید می‌توانید با استفاده از خط‌های اتوبوس که در اسکله کاباتاش وجود دارد تمام امتدا خط ساحل اروپایی بسفر را که خیلی زیبا و دیدنی و در ضمن طولانی است را فقط با قیمت 2/5 لیر طی کنید.
-در خط ساحلی بسفر و ساحل‌های کناری شهر و جزایر پرنس نقاطی است که بصورت پلاژ نیست ولی می‌توان بدون پرداخت ورودی در دریای مرمره شنا کرد و همچنین اگر از امتدا خط ساحلی به سمت شرق بروید سواحل دریای مرمره فوق العاده زیبا و دیدنی است.
-برای رفتن به پارک آبی اکوامارین باید راس ساعت 9 و حداکثر تا 9/30 خود را به میدان تقسیم برسانید و مسیر طولانی و دیدنی رفتن به پارک آبی مذکور را بصورت مجانی طی کنید و یک بلیط در اختیار شما از سوی راننده قرار می‌گیرد که در ساعت 5/30 با همان ماشین‌ها بصورت مجانی برگردید.
-غذاخوریهای زنجیره ای سلف سرویس بهترین و تازه‌ترین غذاها را با تنوع لازم در اختیار مردم قرار می‌دهند ولی به نظر من رستورانهای زنجیره ای BUKLU HALK DONNER RESTURANT یا همان بیوگ لو هالک دونر رستوران که یکی از انها در ابتدای خیابان استقلال پس از میدان تقسیم است با وجدان ترین،منصف‌ترین و به صرفه‌ترین انها است.
-برای غذای ایرانی اگر بچه دارید رستوران شهرزاد غذای خانگی ایرانی خوبی داشت که برای مواقع ضروری قابل اطمینان بود .
-از فرودگاه برای امدن با مترو به میدان تقسیم ابتدا باید با مترو به ایستگاه ینی کاپی و از انجا با تغییر دادن خط مترو به شیشانی (خیابان بیوگلو نزدیک برج گالاتا و انتهای استقلال) و از انجا به میدان تقسیم بروید.
-در ماه رمضان سفر به ترکیه هیچ محدودیت و تفاوتی با ماههای دیگر سال ندارد.
-برای خرید استانبول کارت از تمام دکه‌های روزنامه فروشی می‌توانید اقدام کنید و برای شارژ آن در تمام ایستگاهها و اسکله‌ها دستگاهی به شکل دستگاه خودپرداز وجود دارد که با یکبار دیدن نحوه شارژ دیگر مشتریان و یا پرسیدن از آنها به راحتی کارکردن با آن را یاد می‌گیرید.
-مردم زیاد با زبان انگلیسی اشنایی ندارند ولی به راحتی با داشتن نقشه و اسم بردن از مکانها یا اشاره به انها به شما کمک می‌کنند پس نگرانی خاصی در مورد ادرس یابی نداشته باشید و به تابلوها و نقشه دقت نمایید.
راهنمای سفر به استانبول
راهنمای سفر به استانبول
راهنمای سفر به استانبول

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]