بقعه متبرکه احمدبن اسحاق

بقعه متبرکه احمدبن اسحاق

آدرس: شهرستان سرپل ذهاب ـ بخش مرکزی ـ شهر سرپل ذهاب، خیابان راه کربلا
بقعه متبرکه احمدبن اسحاق مورد توجه بسیاری از زائران و ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع)است و هر ساله زوار بسیاری از این مکان مقدس به منظور زیارت بازدید می‌کنند.
صحن زیبای حرم با اقتباس از معماری اسلامی و سنتی در قسمت شرقی صحن قرار دارد که با درختان زیبای اکالیپتوس در اعیاد مذهبی به عنوان مصلی استفاده می‌شود. درقسمت دیگری از صحن و اطراف آن قبرستان شهر قرار دارد.
احمدبن اسحاق از شخصیت‌های برجسته ای است که سعادت همزمانی چهار امام را داشته است:امام جواد(ع)،امام هادی(ع)،امام حسن عسکری(ع) و حضرت صاحب الامر(عج).
احمد بن اسحاق اشعری قمی، وکیل امام حسن عسکری علیه السلام در قم بود. مسجد امام حسن عسکری علیه السلام در قم "در چهار راه بازار" به دست ایشان و به امر حضرت ساخته شده است.
او از جمله کسانی است که امام قائم (عج) را در طول حیات پدر بزرگوارشان ملاقات کرده است. شیخ طوسی می‌گوید: "در دوران نیابت نوّاب خاصّه، عدّه ای مورد اعتماد و اطمینان بودند، که از سوی حضرت به وسیله‌ی نوّاب توقیعاتی برای آنها صادر می‌شد، یکی از آنها "احمد بن اسحاق” است”.
این مرد بزرگ پس از بازگشت از حج در شهر حلوان یا سرپل ذهاب از دنیا رفت و اکنون بقعه متبرکه ایشان در بین اهالی منطقه و به ویژه مردم شهر سرپل ذهاب دارای احترام خاصی است.
بقعه متبرکه احمدبن اسحاق
بقعه متبرکه احمدبن اسحاق

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]