طبیعتی رویایی در قلب زاگرس

طبیعتی رویایی در قلب زاگرس

جادوی آب و صخره بر بلندای «بیشه»
آبشار بیشه که برای خود شهرتی ملی دست و پا کرده یکی از زیباترین آبشارهای ایران در قلب زاگرس است، جایی که این روزها میزبان طبیعت گردان داخلی و خارجی است.
به گزارش خبرنگار مهر، آبشار بیشه را به عنوان زیباترین آبشار لرستان می‌شناسند، آبشاری که در دل روستایی زیبا قرار گرفته و گردشگران می‌توانند علاوه بر استفاده از فضای بکر و فرح بخش آبشار شب و روز آرامی را در یکی از روستاهای زیبای لرستان بگذرانند.
این آبشار در دل کوههای زاگرس در شهرستان دورود قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر دورود ۳۵ کیلومتر است، آبشاری که صحنه جادوگری آب و صخره است تا نقاشی شگفتی از طبیعت این دیار را پیش روی چشم گردشگران بگذارد.
این آبشار در کنار راه آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار گرفته وبه دلیل مسیر دسترسی مناسب از طریق خط آهن هر ساله در ایام مختلف فصول بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی از جای جای کشورمان است.
آبشار بیشه با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین بوده و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار راه خود را در پیش می‌گیرد، عرض تاج این آبشار نیز ۲۰ متر است.
در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند تا هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوههای بلند و دلنشین، بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کند.
از شهرستان دورود به طرف آبشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارد که می‌توان به آبشارهای فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد. فاصله این آبشار دیدنی تا خرم آباد نیز از طریق جاده ۶۴ کیلومتر است.
طبیعتی رویایی در قلب زاگرس
طبیعتی رویایی در قلب زاگرس
طبیعتی رویایی در قلب زاگرس
طبیعتی رویایی در قلب زاگرس
طبیعتی رویایی در قلب زاگرس

بابک غلامی زاده

بابک غلامی زاده شنبه 28 فروردین 95 - 08:33

بسیار عالی است. درنوع خودش بی نظیر است

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]