دیوار بهمن گیر دهکده فلاتری

دیوار بهمن گیر دهکده فلاتری

دهکده ماهی‌گیری کوچک فلاتری، در نوار باریکی از زمین در لبه دریا و در شمال غربی ایسلند، در منطقه زیبای وستفیوردز واقع شده است. این دهکده با جمعیت تنها ۳۰۰ نفر از سال ۱۷۹۲ و در زمان اوج آن در قرن ۱۹ که به مرکز مهمی برای صید نهنگ و کوسه تبدیل شد، یک مرکز تجاری بوده است. صنعت ماهی‌گیری همواره برای ساکنان دهکده در وستفیوردز حیاتی بوده و دهکده فلاتری با موفقیت توانست این سنت دیرینه را با صنعت گردشگری پیوند زده و دهکده را به یک مقصد بسیار محبوب برای ماهیگیران خارجی تبدیل کند. دهکده فلاتری به مانند بسیاری از دهکده‌های ایسلندی، کنار دریا و در دامنه شیب‌دار کوه بی درختی به نام Skollahvilft واقع شده است. کوه، بیشتر از حد معمول شیب‌دار بوده و با توجه به اینکه در طول سال پوشیده از برف است؛ همین امر باعث شده تا بیشتر مستعد سقوط بهمن باشد. با این حال از تاریخ یک اکتبر سال ۱۹۹۵ تا کنون هیچ حادثه مهم دیگری رخ نداده است.
در سال ۱۹۹۸، یک سد خاکی ویژه به شکل حرف A برای حفاظت دهکده فلاتری از سقوط بهمن در آینده، ساخته شد. ساختار آن از دو سد کج به شکل یک شکاف یا ساختار A مانند در کنار کوه تشکیل شده و یک سد کوچک نگهدارنده هم در پایین‌ترین قسمت آن و بین دو سد کج گسترش داده شده است. دیوار‌های این سد ۶۰۰ متر طول و بین ۱۵ تا ۲۰ متر ارتفاع دارند، در حالی که سد نگهدارنده ۱۰ متر ارتفاع و ۳۵۰ متر طول دارد.
تنها یک سال پس از تکمیل سد، در فوریه سال ۱۹۹۹، سقوط بهمن بزرگی قسمت شرقی سد را تخریب و به دریا رفت و باعث نجات دهکده شد. در زمستان سال بعد و در ماه مارس، بهمن بزرگ دیگری با دیوار قسمت غربی سد برخورد و بار دیگر دهکده از خطر مدفون شدن زیر برف نجات یافت. بهمن‌های کوچک دیگری به طور مرتب اتفاق افتاده و هر بار دیواره‌های سد، خطر را از دهکده دور کرده است.
دیوار بهمن گیر دهکده فلاتری
دیوار بهمن گیر دهکده فلاتری
دیوار بهمن گیر دهکده فلاتری
دیوار بهمن گیر دهکده فلاتری
دیوار بهمن گیر دهکده فلاتری

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]