دریاچه کنستانس

دریاچه کنستانس

دریاچهٔ کنستانس که در آلمانی بودِنزی یا دریاچهٔ بودِن نیز نامیده می‌شود، دریاچه‌ای کوهستانی به مساحت ۵۳۹ کیلومتر مربع و هم‌مرز با کشورهای سوئیس در جنوب، آلمان در شمال و اتریش در شرق آن است. این دریاچه ۶۸ کیلومتر طول و ۲۵۲ متر عمق دارد و توسط رود راین تغذیه می‌شود. دریاچهٔ کنستانس در کنار شهر کنستانتس به دو بازوی اونترزی یا پایین‌دریاچه (به آلمانی: Untersee) و اوبرلینگر زی (به آلمانی: Überlinger See) تقسیم می‌شود. همچنین بدنهٔ اصلی دریاچه، اوبرزی یا بالادریاچه (به آلمانی: Obersee) نامیده می‌شود.
خاک سواحل دریاچهٔ کنستانس حاصلخیز بوده و درختان میوه در آنها کشت می‌شود. همچنین ماهیگیری و شراب‌سازی از مهمترین صنایع منطقه به‌شمار می‌آید. از مهمترین شهرها و شهرک‌های اطراف دریاچه می‌توان به کنستانس، فردریش‌هافن و لیندو در آلمان، بریگنز در اتریش و رورشاخ در سوییس اشاره نمود.
دریاچه کنستانس دریاچه‌ای است که به وسیله رودخانه راین و در پای دامنه شمالی آلپ بوجود آمده است. دریاچه‌های با همین نام در کشورهای نیوزیلند و کانادا نیز وجود دارد. این دریاچه از سه توده آبی شامل اوبرس (دریاچه بالایی) آنترس (دریاچه پایینی) و سیرین که جریان کانال راین است تشکیل شده است. این دریاچه بین آلمان، سویس و اتریش در نزدیکی آلپ قرار دارد.
دریاچه کنستانس
دریاچه کنستانس
دریاچه کنستانس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]