خنک‌ترین بندر کشور

خنک‌ترین بندر کشور

چابهار را بهشت گمشده ایران می‌خوانند خلیجی که کمتر بین ایرانیان شناخته شده اما زیبایی‌های طبیعی و گردشگری اش آنقدر زیاد است که این منطقه را جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری دنیا محسوب کرده است.
همه ساله با وزیدن گرفتن بادهای موسمی با نام «مونسون» تعداد زیادی از مسافران و گردشگران که از پیشروی جبهه هوای گرم تابستانی در کشور به تنگ آمده اند همراه با این بادها به چابهار سفر می‌کنند.
بادهای مونسون که خاستگاه آن اقیانوس هند است همه ساله در فصل تابستان آب و هوای گرم چابهار را طراوت بخشیده و انگیزه لازم را در گردشگران علاقه مند سفر به خنک‌ترین بندر جنوب کشورفراهم می‌سازد.
وزش بادهای موسمی مونسون در ایام تابستان از اقیانوس هند به ساحل چابهار از گذشته همواره به عنوان یکی از عوامل طبیعی این منطقه در جذب گردشگر محسوب می‌شده است.
این بادهای فصلی با شدت و ضعف تا پایان شهریور ادامه دارد و در شرایطی باعث بادهای شدید و مرطوب و باران‌های سیل آسا می‌شود و حتی می‌تواند مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر و نفوذ قرار دهد.
وزش این بادها، باعث می‌شود تا در فصل تابستان و گرم‌ترین ماه‌های سال، هوای چابهار بیش از اندازه گرم نباشد و چابهار را به خنک‌ترین بندر جنوب کشور در تابستان تبدیل کرده است.
خنک‌ترین بندر کشور
خنک‌ترین بندر کشور
خنک‌ترین بندر کشور

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]