مسجد رنگ ها

مسجد رنگ ها

استفاده از شیشه‌های رنگی در معماری داخلی ایران و در معماری کلیساهای معروف جهان متداول بوده است.اما اینکه علاقه به رنگ و نور، به مساجد برسد را، تنها در ایران می‌توان دید.
” مسجد نصیرالملک ” از معدود مساجد جهان است که در طراحی داخلی آن از شیشه‌ها رنگی استفاده شده تا با گذر نور از پنجره ها، رنگ شیشه‌ها نیز به داخل بنا سرازیر شود و همین موضوع باعث شده تا این بنا، به یک اثر هنری و تابلوی نقاشی هزار رنگ تبدیل شود
برای رسیدن به صحن اصلی مسجد نصیرالملک، باید یک دالان ۲۰ متری را پشت سر بگذارید. در دالان مسجد مدتی را نظاره گر طرح‌های زیبای حکاکی شده روی دیوار آن خواهید شد؛ این نقش‌ها شما را مسحور خود خواهند کرد. استفاده از کاشی‌های هفت رنگ و کاشی‌های گره چینی، زیبایی مسجد نصیرالملک را دوچندان جلوه می‌دهد.
مسجد نصیرالملک که در شهر شیراز واقع شده، به دوره قاجار تعلق دارد. ساخت این مسجد زیبا توسط دو نفر از بهترین معماران ایرانی، استاد میرزا حسن معمار و میرزا رضای کاشی‌پز شیرازی و با دستور حاج حسن‌علی‌خان، حاکم وقت شیراز و پسر سوم حاج قوام‌الملک شیرازی در سال ۱۲۵۵ آغاز شده است.ساخت این مسجد ۱۲ سال طول کشیده است.
مسجد رنگ ها
مسجد رنگ ها
مسجد رنگ ها
مسجد رنگ ها

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]