آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه

استان آذربایجان شرقی
آبشار آسیاب خرابه در نزدیکی رود ارس
سفر به آبشاری که خنکای باد لابه لای شره‌های آب می‌پیچد و نم نمی‌دلچسب صورت تان را نوازش می‌کند. این‌ها را می‌توان با سفر به آبشار «آسیاب خرابه» تجربه کرد. یک آبشار خنک که خزه‌های بلند و قدیمی، حسابی تماشایی اش کرده است، آبشاری در نزدیکی شهر جلفا و مرز ایران و آذربایجان در استان آذربایجان شرقی. راهی این آبشار که شوید، غیر از خنکای آبشار، زیبای رود خانه پر پیچ و خم ارس نیز نصیب تان می‌شود. غیر از آن این شانس را دارید که به کلیساهای تاریخی آذربایجان هم سری بزنید که چند سالی است در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند. اگر هوس خرید دارید، میتوانید گشتی هم در مراکز خرید مرزی این شهر بزنید. که فاصله چندانی هم تا ساحل رود ارس ندارد.

وسایل نقلیه عمومی: می‌توانید سوار قطار تبریز_جلفا شوید که ساعت 7 صبح روزهای یکشنبه و سه شنبه حرکت می‌کنند. قیمت بلیت این قطار دوهزار و 500 تومان است و ساعت 5 عصر همین روزها به تبریز باز می‌گردد. ایستگاه تاکسی‌های خطی جلفا هم در میدان آذربایجان حوالی فرودگاه تبریز قرار دارد. از جلفا تا آبشار هم باید تاکسی دربست بگیرید.

خودروی شخصی: اگر هم وسیله شخصی دارید، باید تبریز را به سمت خروجی جاده #مرند ترک کنید و پس از کاروانسرای شاه عباسی، به جای آنکه وارد خروجی مرند شوید، مسیر را به سمت جلفا ادامه دهید. با این حساب 135 کیلومتر و چیزی حدود یک و نیم ساعت در راه خواهید بود . پس از رسیدن به جلفا باید وارد مسیر جاده خروجی شهر به سمت شرق شده و در کنار رود ارس حدود 25 کیلومتری رانندگی کنید تا تابلوی ورودی به جاده فرعی «آبشار آسیاب خرابه» را ببینید. از اینجا حدود 8 کیلومتر با آبشار فاصله دارید. در این جاده کمی قبل از رسیدن به آبشار، به یک دو راهی می‌رسید، راه سمت چپ به روستای الوان و سمت راست به سمت آبشار می‌رود.
آبشار آسیاب خرابه
آبشار آسیاب خرابه
آبشار آسیاب خرابه
آبشار آسیاب خرابه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]