روستای گردشگری شیلاندر

روستای گردشگری شیلاندر

روستای شیلاندر (چیلاندر) در ۶۴ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است ، جاده منتهی به این روستا جاده زنجان – طارم می‌باشد که بعد از گذر از سد زیبای تهم و روستای تهم توسط یک جاده فرعی خاکی به این روستا می‌رسد . معماری این روستا شبیه ماسوله است که به شکل حیرت آوری در بافت کوهستانی قرار گرفته است .
این روستای دیدنی بعداز طی مسافتی و گذر از سدتهم و روستاهای تهم و علی آباد در یک منطقه دیدنی بین دو رشته کوه قرار گرفته است و رودخانه ای در پایین دست آن سرازیر می‌باشد که به شکوفایی این روستا افزوده است.
تنها تفاوتی که این روستا با ماسوله دارد، سکوت و خلوت آن است در حالی که ماسوله هر موقع از سال مملو از مسافر می‌باشد. ماسوله هر روز در حال پیشرفت است ولی روستای شیلاندر با پتانسیل بالایی که برای توریستی شدن دارد در حال تخریب و ویرانی می‌باشد
اهالی روستا چند سالی است که روستا را تخلیه کرده و تقریبا این روستای زیبا با معماری پلکانی خالی از سکنه می‌باشد. بازگشت اهالی روستا و آغاز فعالیت‌های اجتماعی از عوامل مهم تاثیر گذار در جذب گردشگر در این منطقه و باعث بازگشت روستائیان به روستا می‌باشد.
روستای شیلاندر با دارا بودن طبیعت بکر یکی از بهترین مناطق کوهستانی یرای طبیعت گردی یه شمار می‌آید. شیلاندر به گونه ای است که هم طبیعت گردان ماهر از آن به خوبی یاد می‌کنند و هم افرادی که فقط برای سیاحت به این روستا می‌آیند
وجود آبشارهای فراوان ، به زیبایی این روستا افزوده است و طبیعت بکر و شاداب منطقه نیز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.
روستای گردشگری شیلاندر
روستای گردشگری شیلاندر
روستای گردشگری شیلاندر
روستای گردشگری شیلاندر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]