ابرها را در مازیچال لمس کنید

ابرها را در مازیچال لمس کنید

مازیچال یک روستای گردشگری است که می‌توان با جرات گفت که حتی زیباتر از جنگل ابرهاست. ارتفاع این منطقه از سطح آب‌های آزاد، 2500 متر است. این روستا، در بهار و تابستان بهترین مکان برای تجربه یک سفر رویایی و رمانتیک است اما سفرهای زمستانی و پاییزی در آن ، به دلیل بکر بودن منطقه و نبود جاده مناسب، کمی دشوار خواهد بود. برف و باران‌های زمستانی این روستا، خارج از حد تصور است. فرض کنید زمینی سبز داشته باشید و یک شبه، کاملا یکدست سفید شود؛ تغییر فصل در این روستا دقیقا به همین صورت است
🚗 برای رفتن به مازیچال می‌بایست از دو مسیر مرزن آباد و عباس آباد در استان #مازندران استفاده کنید. برای رفتن از مسیر عباس آباد، باید از جاده کلاردشت – عباس آباد استفاده کنید. 23 کیلومتر باید رانندگی کنید. پس از طی این مسیر به دامنه جنگلی می‌رسید. تا اینجا مسیر هم راحت و آسفالت است و هم زیبایی راه بسیار حیرت انگیز است. با رسیدن به دامنه جنگلی کوه، راه خاکی و پرشیب شروع می‌شود. این جاده را نیز باید 17 کیلومتر طی کنید. با عبور از این مسیر نسبتا دشوار، به روستای مازیچال می‌رسید گرچه بهار و تابستان این منطقه در طول روز مطبوع است، اما شب‌ها به دلیل کوهستانی بودن بخشی از آن، هوایی نسبتا خنک دارد و می‌بایست حتما لباس گرم پوشید. آنچه در مازیچال برای گردشگران آزاردهنده است، مه آلود بودن همیشگی جاده‌های منتهی به آنست. برای عبور از این جاده‌ها حتما مه شکن را باید روشن کرد و با سرعت بسیار کم حرکت کرد. البته احتمال گم شدن در جاده‌های فرعی نیز بسیار زیاد است؛ پس حتما از محلی‌های روستای قبلی، راه دقیق را بپرسید.
📡 آنتن موبایل در این منطقه وجود ندارد؛ اما بدی نبود آنتن، در دسترس نبودن راه ارتباطی است. بهتر است حتما به چند نفر از بستگان تان اطلاع بدهید که به کجا می‌روید و سفرتان نهایتا چند روز طول می‌کشد. تجهیزات تان را کامل کنید و بعد به مازیچال بروید. اینجا طبیعت بکر و وحشی است و باید مجهز باشید. چادرهای مسافرتی، خوراکی، بطری آب معدنی، و کیسه خواب و … را فراموش نکنید.
🤗 اهالی روستا بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. سری به کلبه‌های چوبی شان بزنید و نان گرم خانگی تنوری پز و لبنیات محلی شان را تست کنید. برخی اهالی دوغ، ماست، کره، و سرشیر می‌فروشند.
در این طبیعت بکر، باید انتظار حیات وحشی طبیعی و بدور از آسیب‌های احتمالی انسانی را نیز داشته باشید. مانند دیگر بافت‌های جنگلی مازندران، مازیچال نیز زیسگاه بسیاری از پرندگان و حیوانات است. خرس و شغال اصلی‌ترین حیوانات خطرناک این منطقه هستند که باید در صورت کمپینگ شبانه، مراقب حمله احتمالی آنها بود. چند نوع عقاب و قرقاول نیز در لابلای درختان انبوه مازیچال می‌خوانند و نمی‌گذراند سکوت جنگل، برایتان آزار دهنده باشد.

ابرها را در مازیچال لمس کنید
ابرها را در مازیچال لمس کنید
ابرها را در مازیچال لمس کنید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]