انبه؛ شاه میوه گرمسیری بلوچستان

انبه؛ شاه میوه گرمسیری بلوچستان

با توجه به شباهت آب و هوایی سرباز با اقلیم کشور هندوستان و پاکستان به عنوان تولید کننده مرغوب‌ترین ارقام انبه در منطقه، توانمندی و ظرفیت مناسبی برای توسعه کشت ارقام مختلف این محصول گرمسیری وجود دارد.
از کشت انبه در هندوستان نزدیک به 4000 سال می‌گذرد، حدود 300 سال پیش تجار عرب میوه انبه را وارد ایران کردند و مردم کشورمان با این میوه آشنا شدند.
امروزه انبه در مقیاس وسیع در کشورهای مختلف مانند هند، پاکستان، چین، مالزی، اندونزی، استرالیا و جنوب و جنوب غرب ایران یعنی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و قسمت هایی از کرمان کشت می‌شود.
انبه درختی است زیبا که ارتفاع آن به 10تا 30 متر می‌رسد و برگهای آن نیزه ای شکل و گلهای آن زرد یا قرمز رنگ و بصورت خوشه ای است.
میوه این درخت که انبه یا منگو نامیده می‌شود بیضوی شکل و با هسته ای نسبتا بزرگ و دارای طعمی مطبوع و شیرین است.
میوه انبه در نیمه دوم اردیبهشت ماه می‌رسد و تا نیمه نخست شهریور ماه برای مصرف مردم در بازار وجود دارد. انبه میوه ای است که در مناطق گرمسیر رشد می‌کند و به همین علت، زاهدان و استان سیستان بلوچستان مکان مناسبی برای پرورش آن است. زنان هنرمند سیستانی از انبه ترشی، مربا و … درست میکنند. شما میتوانید انبه و سایر محصولاتی که از انبه درست می‌شود را بعنوان سوغات شهر زاهدان بهمراه خود ببرید.
انبه؛ شاه میوه گرمسیری بلوچستان
انبه؛ شاه میوه گرمسیری بلوچستان
انبه؛ شاه میوه گرمسیری بلوچستان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]