دره‌ای که محل گذر ارواح است

دره‌ای که محل گذر ارواح است

جزیره قشم فارغ از تمام زیبایی‌های شگفت‌انگیزش با روایت‌ها و حکایت‌های مردم بومی آن منطقه، قصه‌هایی دارد که جذابیت بسیاری از این جاذبه‌ها را دو چندان می‌کند؛ یکی از آنها "دره ستاره‌ها” است. این دره یکی از ژئوسایت‌های جزیره است که در پنج کیلومتری ساحل جنوبی قشم و بعد از روستای "برکه خلف” قرار دارد.
داستان‌های وهم‌انگیزی درباره این دره که شبیه عمارتی ویران شده با دالان‌های تو در تو و شکاف‌ها و حفره‌های بسیار است، روایت می‌شود؛ به طوری که محلی‌ها با تاریک شدن آسمان گذرشان به این دره نمی‌افتد و معمولا با لبخند مسافران غریبه را برای رفتن به این دره در تاریکی منصرف می‌کنند و می‌گویند: اجنه و ارواح شب‌ها به آن رفت‌وآمد دارند.به عقیده‌ی اهالی در دره ستارگان، ستاره‌ای بر زمین افتاده و قطعه‌ای از زمین را منفجر کرده و شگفتی احجام غول‌آسای این دره به خاطر برخورد همین ستاره است!
ماندن در این نقطه از جزیره پس از غروب آفتاب هم برای عده‌ای نگران‌کننده و دلهره‌آور است، چون می‌پندارند با سکوت شب موجودات فرازمینی در این دره گردهم می‌آیند.
با این حال دره ستاره‌ها محلی برای شیفته‌گان پدیده‌های آسمانی است که شب‌هنگام به دور از داستان‌های خیال‌انگیز تسخیر دره توسط ارواح از بام تندیس‌ها، اجرام و پدیده‌های آسمانی را رصد کنند.
دره‌ای که محل گذر ارواح است
دره‌ای که محل گذر ارواح است

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]