موزه‌ای برای معرفی یک شخصیت منفور تاریخی

موزه‌ای برای معرفی یک شخصیت منفور تاریخی

گرجستان ، ایالتی در ناحیه قفقاز اوراسیا است. این کشور واقع در خط اتصال اروپای شرقی و آسیای غربی ، از طریق دریای سیاه با غرب، از طریق روسیه با شمال، از طریق ترکیه و ارمنستان با جنوب و از طریق آذربایجان با شرق ، هم مرز است و پایتخت آن تفلیس نام دارد.
موزه استالین در شهر گوری گرجستان بوده که این شهر در فاصله ۶۸ کیلومتری شمال شرقی تفلیس پایتخت گرجستان قرار گرفته است. استالین رهبر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم بود و شاید تعجب کنید که بدانید استالین دیکتاتور سابق روسیه که ظلم و ستم فراوانی به مردم کرد و افراد بسیاری را به کام مرگ فرستاد، اصالتا گرجی بود ولی مردم گرجستان ظلمهای او را در حق خودشان هرگز فراموش نمی‌کنند.
استالین اهل باتومی نبود، بلکه او در گوری، یک شهر کوچک در گرجستان، به دنیا آمد. اما یک موزه در باتومی به نام او (موزه‌ی استالین) ساخته شده که توریست‌های تور گرجستان را با زندگی او آشنا می‌کند. استالین بین سال‌های ١٩٠١ و ١٩٠٢ تنها چند ماه در این ساختمان ساکن بود. او در طی مدت اقامتش در باتومی، به سازماندهی کارگران قیرکار کمک کرد و یک مرکز چاپ غیر قانونی هم راه انداخت. اوایل فقط خانواده اش او را می‌شناختند اما به مراتب بخاطر کارهایی که انجام داده بود، شهرت بسیاری بدست آورد. به همین منظور وسایلی از او به جا مانده که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به تختی که او در آن می‌خوابید و وسایل شخصی او همراه با لباس نظامی با پوتین‌های افسری استالین اشاره کرد! در این موزه کلیه فعالیت‌های استالین از قبیل نامه نگاری‌های وی ، عکس‌ها و … جمع آوری شده است.در واقع این موزه دوره ای از زندگی این شحص را نشان می‌دهد که قبل از مرگش چه کارهایی انجام داده و به همین منظور بسیاری از توریست‌ها هم دیگر شناختی از وی دارند و می‌دانند گه چه کارهایی انجام داده است.
پس اگر شماهم کنجکاو شده اید کافیست با خواندن و دیدن عکس‌های بیشتر و یا در صورت امکان در سفر خود به گرجستان به این موزه بروید تا با زندگی شخصیت منفور تاریخی بیشتر آشنا شوید.
موزه‌ای برای معرفی یک شخصیت منفور تاریخی
موزه‌ای برای معرفی یک شخصیت منفور تاریخی
موزه‌ای برای معرفی یک شخصیت منفور تاریخی
موزه‌ای برای معرفی یک شخصیت منفور تاریخی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]