غار سینت مارسل داردش 1

غار سینت مارسل داردش 1

این جا شبیه سرزمین عجایب است، جایی که تخیل هایت دیگر سیاه وسفید نیستند، رنگی شده و هم چون حقیقتی در روبه روی چشمانت ظاهر می‌شوند .
غاری که می‌خواهیم به آن سفر کنیم، #باستانی است و در طول هزاران سال در آن دریاچه ای پلکانی و نقاشی شده با رنگ‌های باور نکردنی تشکیل شده است.
شاید در نگاه اول عجیب و غیر معمول باشد، اما این #غار واقعا هست و امروز یکی از جذابیت‌های #گردشگری در فرانسه به حساب می‌آید .
در ادامه با کارناوال همراه باشید تا از غار “سینت مارسل داردش ” Saint Marcel d’Ardèche بیشتر بدانیم .
غاری باور نکردنی در فرانسه
باداب سورت را یادتان هست ؟ آن حوضچه‌های پلکانی، با آب‌های رنگارنگ، در فرانسه هم تجلی از همان پلکان‌ها را می‌بینیم، اما این بار در غاری اسرار آمیز، غار “سینت مارسل داردش” Saint Marcel d’Ardèche .
“سینت مارسل داردش ” Saint Marcel d’Ardèche هم مانند دیگر غارها دارای سنگ واره‌های زیبا و حتی نقاشی هایی باستانی است اما چیزی که از همه بیشتر آن را مشهور کرده همین حوضچه‌های رنگین کمانی آن است. حوضچه هایی که آب‌های رنگی دارند و درخشش آن چشم هر بیننده ای را خیره می‌کند .
داخل غار با چراغ‌های رنگی تزیین شده و همین چراغ‌ها زیبایی آن را چند برابر کرده اند، هنگام بازدید از این غار سفری تاریخی و اکتشافی را تجربه خواهید کرد .
در این غار برای پدیده‌های مختلف نام هایی خاص انتخاب کرده اند، مجموعه سنگ واره‌های آن را گالری زیر زمینی، ورودی آن را کلیسای مجلل و حوضچه‌های آن را به اسم “فونتین اف ویرجین ” Fountain of the Virgin می‌نامند .
ورودی غار سنت مارسل داردش
در ابتدای ورود به غار باید مسیری ۹ کیلومتری را تا رسیدن به مرکز غار طی کنید. این قسمت که کلیسای جامع نام دارد با ۹ کیلومتر طول و سنگ واره هایی زیبا، در همین ابتدای راه توجه واردشوندگان به غار را جلب می‌کند و آنها با دیدن زیبایی‌های این قسمت برای تجربه ای منحصر به فرد در این غار خود را آماده می‌کنند
حوضچه‌های جادویی در سینت مارسرل داردش
یکی از مشهورترین قسمت‌های غار سنت مارسل داردش، همین حوضچه‌های رنگی آن است. قدمت این حوضچه‌ها به میلیون‌ها سال قبل بازمی گردد. رنگ آن هم طی فرایندهایی شیمیایی ایجاد شده است که در ادامه در قسمت زمین شناسی به صورت کامل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد .
در این غار شبکه ای از آب‌ها را می‌بیند که در حوضچه هایی با درازای ۱,۹۶۸ فوت قرار دارند. رنگ‌های متضاد این #حوضچه آن را شبیه فیلم‌های سینمایی کرده است که البته این حوضچه‌های رنگی در فیلم سینمایی فرانسوی “دموندس ” Deux Mondes هم دیده می‌شود .

نویسنده: الهه افهامی
منبع :http://karnaval.ir/
غار سینت مارسل داردش 1
غار سینت مارسل داردش 1
غار سینت مارسل داردش 1
غار سینت مارسل داردش 1
غار سینت مارسل داردش 1

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]